2010-09-01
Igår när jag kom hem från Örebro var jag lat och stallde min bil på Solbackas (ålderdomshem) parkering, vi brukar göra det ibland för bekvämlighetens skull + att jag var så himla kissenödig igår och jag vägrar att gå på den snuskiga toaletten i garaget trots att Lennart städar den ibland när han har lust, vilket inte är speciellt ofta. Aja, idag tog vi Daniels bil när vi åkte iväg för att handla lite mat och tillbaka på parkeringen upptäcker jag att ena däcket är helt platt :(. Jag vet inte hur detta har gått till då jag inte kände att det var något konstigt med bilen igår när jag körde den, och jag borde ju ha känt om jag körde på fälgen för så blåst är jag inte. Daniel tror att jag kört på något vasst och att sedan luften försvunnit under natten, medans jag tror på sabotage. I vilket fall så står bilen där ute, jag kan inte flytta på den och jag bara väntar på att få en parkeringsbot på rutan. Måste köpa två nya däck eftersom de tydligen kan slitas väldigt konstigt annars eller vad Daniel sa, fattar inte så mycket. Men däck är ju inte gratis, mina sparpengar rök när skatten betalades och Daniel kan inte låna ut pengar till mig eftersom han snart får hem sina nya däck då han åker på helt blanka däck. Ringde till pappa förut och frågade om han kunde låna ut, men de pengarna hade inte han :(. Men han skulle kolla runt lite, det var visst någon som sålde bland annat däck som var skyldig honom pengar. Han skulle höra av sig imorgon för att tala om hur det blev. Annars får jag väl sätta på mina vinterdäck, har odubbade, och köra med dem. Det är så typiskt att det alltid ska komma massa övriga kostnader när man redan har andra utgifter samt ska försöka spara pengar samtidigt, jag blir så ARG!!!

Idag har jag städat badrummet och det tog sin lilla tid, jag blir så arg på mig själv som inte kan slänga tomma flaskor och annat när det är slut utan bara låter det stå där, blev ganska många skräppåsar kan jag säga. Men nu är badrummet fint igen :). Nu är hela lägenheten städad, ska bara dammsuga golven en gång till men nu kan vi ta hem folk utan att behöva skämmas :). Nu gäller det bara att försöka ta sig i kragen och hålla det så här rent och fint! Men vi har sagt att vi ska börja ha söndagar som städdagar hedan efter, söndagar är ju ändå en värdelös dag så då kan man lika gärna göra den änu mer värdelös genom att städa. :).

Idag var vi nyttiga i matväg, gjorde en pastasallad med kyckling, de inspirerar tydligen Daniel på hans jobb där varenda människa äter nyttigt :p. Men det är ju bra, vi är ju grymt dåliga på att äta grönsaker med så sallad är ju ett bra sätt för oss att få i oss det :).

Nej nu ska jag surfa vidare.

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline