2010-09-09
Haha snälla du jag vet vem du är så du behöver inte inte vara anonym.. Och vad har nervositet med att inte vara mogen att göra? Att få barn och vara nervös har INGET med mognad att göra, det är ju en ganska stor förändring som kommer att ske och man har all rätt i världen att vara nervös. Min sambo är mer mogen än vad du någonsin kommer att bli, fast i singelträsket och tror att krogen är det enda som existerar i livet jag menar kom igen.. Ålandsfärja och fulpåse är det enda jag har att säga till dig!!

PS. Jag kan tala om för dig att jag inte skaffar barn bara för att "alla" andra gör det, vi är först i våran bekantskapskrets. Och jag ska inte behöva sitta och försvara vårat beslut om att sätta ett barn till världen, ett barn som kommer att ha världens bästa föräldrar som älskar honom innan han ens kommit ut. Jag tycker synd om dina barn den dagen du beslutar dig för att skaffa barn, en mamma mes sådana åsikter skulle få vilket barn som helst att vilja begå självmord.

15 kommentarer:

Hanna sa...

Men snälla... Det är väl en självklarhet att alla är nervösa inför att få barn! Vissa mer andra mindre. Men det är ju bland det största man någonsin kommer uppleva. Bara för att man är nervös betyder inte det att man ser fram emot det hela eller är mogen.

Livet Enligt Emma sa...

den enda som är omogen är den som sitter o skriver såna saker anonymt

Anonym sa...

De flesta svenska killar som skaffar barn får sitt första vid 32... Din kille kanske är mogen innan 30 Grattis isf... men det värsta är folk som skaffar barn bara för att andra gör ju det

Anonym sa...

Jag tillhör de modiga kvinnorna som faktiskt vågar stå för att vi inte är barnkära och som vågar stå emot grupptrycket!
Förövrigt har jag haft förhållanden med män som tjejerna strippar på krogen för, att få följa med dem hem! Så fulpåse vet jag att jag inte behöver.

Anonym sa...

Dessutom barn är faktiskt en ny människa, inte en gullig pryl som vissa verkar tro

Maria sa...

Men snälla, är hon är och förpestar tillvaron nu igen?! Denna "anonyma" människa känner ingen av oss men är av någon anledning sjukligt besatt av våra liv. Spännande och galet tragiskt!

Anonym sa...

Snackar man skit om singellivet och krogfolk så får man stå ut med kritik tillbaka

Jennie sa...

Öhh, jag måste ju säga att jag ser det som ett sundhetstecken att pappan är nervös. Det visar väl bara att han är både mogen, beredd och spänd inför att få ta hand om en liten människa som är helt beroende av sina föräldrar. Den som inte är nervös inför det största som kan hända i ens liv är nog inte mogen att få barn. Vi kan ju alla hoppas att denna "anonyma" kommentator aldrig behöver uppleva denna nervositet för då tycker jag synd om den lilla bebisen som ska behöva bo där!

Anonym sa...

Den Anonyma tillhör de som INTE vill ha barn och som vågar stå för det. Ni var inte först i bekantskapskretsen , din killes syster skaffade barn och då plötsligt ville ni också ha barn.... Så ni har visst skaffat barn bara för att andra gjorde det...!

Maria sa...

Men Anonyma Åsa, vad sjutton vet du om det?!?!?! Du känner inte mig, du känner inte min bror, du känner inte någon som jag umgås med och ändå så tror du dig vet allt om varför vi skaffade barn?! Jäkligt märkligt! Du får leva ditt liv precis som du vill och det rör mig inte i ryggen om du så lever singelliv när du går i pension. Jag kan inte förstå hur vi som lever i stabila parrelationer kan störa dig så fruktansvärt mycket? Vad får dig att tro att vi inte är lyckliga?

Caroline sa...

Jag har velat ha barn långt innan Maria och Johan fick världens sötaste lilla Ella så det så.. Din syster, skaffade hon också barn för att hon föll för grupptrycket?

saaandra.wallberg sa...

Jisses... Carro o Maria, vad har ni gjort denna människa för illa?!

Messersmitt sa...

Allvarligt Åsa! Är du säker på att du inte har en pärm hemma med ett gäng diagnoser?
Fast i och för sig, dum i huvudet är ju ingen sjukdom utan verkar vara ett konstant tillstånd.

Har du en aning om hur barn blir till? Vet du att det kan ta både ett och två år (dock inte samtidigt) innan kvinnans ägg befruktas av mannens spermie?
Nu när jag berättat det kan jag också berätta att det innebär att en del som får barn ungefär samtidigt skulle kunnat fått sina respektive barn vid helt andra tidpunkter.
Dessutom är det väldigt vanligt att par som försöker bli med barn inte berättar för omgivningen att de försöker och därmed blir det ju svårare för en kompiskrets att få barn samtidigt.

Är det mer du vill veta? Var inte blyg, skriv dina frågor så ska jag svara så gott jag kan.

Johan sa...

Åsa...
Nu ska du inte slingra dig och undvika att svara som du brukar när du inte har svar.
Kan du inte leta upp i Marias blogg när hon snackat skit om krogfolk och singellivet.
Och jag tänker inte ge mig förrän du tar fram det. Så kom igen nu - leta upp det som du påstår finns.

Amanda sa...

OK om man inte vill ha barn, fine, det finns det många som vill och det är helt OK. Men varför hoppa på folk som vill ha, ska ha eller har barn? Det finns väl ingen som helst anledning till det. Sorgligt är vad det är.

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline