2010-09-22
Idag har eftermiddagen spenderats hemma hos mamma och pappa i Laxå, jag var barnvakt åt Oscar medans de var i Lidköping. Idag var nämligen gammelmormors (pappas mormor) begravning, det hade gått bra sa pappa och begravningen var fin, jag orkade inte åka med kan inte sitta still i bilen så länge. När de kom hem gjorde pappa iordning korvstroganoff och ris, jätte gott!! Älskar maten mamma och pappa lagar, smakar mycket bättre när de lagar maten än när jag lagar :).

Klådan är fortfarande kvar och armarna och benen är sönder kliade :s. Jag hoppas att svaren på blodproverna har kommit imorgon när jag ska till barnmorskan. Om det inte är några fel så måste hon skriva ut Tavegyl eller något så jag i allafall kan sova på nätterna utan att riva sönder mig. Vill bara att bebis ska komma ut nu, men jag kommer väl få vänta mina 13 dagar som är kvar + minst 14 dagar, jag tror att han har det bra inne i magen. :).

Sitter och väntar på att Daniel ska komma hem från jobbet så att vi kan titta på dagens avsnitt av idol. Fasen vad sjuka drömmar man har när man är gravid, jag drömmer att Daniel gör en massa knasiga saker :p. Häromveckan drömde jag att de upptäckte att det var två bebisar i magen, tvillingar, men den ena hade tyvärr dött och att de var tvugna att akut operera mig för en råtta hade fött ungar i min mage med som de var tvungna att få ut snabbt för att de skulle överleva. Jag bara skratta när jag vaknade och tänkte på hur sjukt det lät :p.

Jenny på jobbet fick bebis igår, en liten Svante på 53 cm och som vägde 4225 g. Ett STORT grattis till henne och Leffe :)..

Nej nu ska jag surfa vidare.

Ha det så bra!

1 kommentarer:

Fröken Becca sa...

Visste du att hon länkat:

http://nyabebisar.blogspot.com/2010/08/bloggbebisar-pa-jasning.html

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline