2010-09-27
Än har det inte kommit någon bebis, men det är ju 8 dagar kvar så än finns det ju tid, men det är lite frustrerande så här på slutet, man vill bara att han ska ta och komma ut så man har någon att mysa med, någon att lukta på och någon att bara ta hand om. Har börjat få mer och mer sammandragningar, dock inte hela tiden utan de kan infinna sig under olika tider under dygnet. Igår kände jag mig konstig i magen så jag kunde tyvärr inte hjälpa min pappa på auktion så länge, tror det berodde på att jag satt så dumt att plutten blev ihoptryckt. Senare på kvällen hade jag en himla massa sammandragningar samt mensvärksliknande värk, men som vanligt slutade det. Idag har det varit samma sak igen, men nu är det lugnt i magen igen. Fick sammandragningar som tusan när vaktmästaren var här för att lufta av våra element, kanske ska be honom att komma och bo hos oss, då kanske bebben kommer :).. Vagnen är hemma nu i allafall, den är så fin så :). Idag var vi och köpte nytt täcke till sängen för det vi hade ar på tok för litet, nya nappar kom hem också samt en pingu speldosa att ha över skötbordet. Men nu får jag allt ta och hålla i pengarna lite.

Betalade räkningarna idag och det märks ju att man inte fick lön denna månad om jag säger så, fick bara ob.n från förra månaden och havandeskapspenning, men den gick ju åt till räkningarna. Vi har gjort så nu att jag betalar räkningarna och Daniel tar hyran, men denna månad var det ju såklart extra räkningar som man annars inte har så jag tror fasen att jag betalade mer räkningar än vad Daniel kommer att betala i hyra. Men får se om han får in sin ersättning, den fanns inte på hans konto och heller inte som framtida insättning, mailade försäkringskassan åt honom så får se om han har fått något svar sen när han kommer hem.

Om någon får mail från mig så ber jag er att inte öppna detta, min hotmail har blivit hackad, har inte kunnat komma in sedan förrgår.

Igår firade jag och baby 6 år tillsammans, detta gjorde vi extra romantiskt eller kanske inte, Daniel tvättade sin bil och jag var nere i Finnerödja för att hjälpa pappa. Det där med romantik är inte våran grej direkt, roligare att göra något spontant istället :).

Klådan har blivit mycket bättre, så nu tar jag bara Tavegyl innan jag går och lägger mig, men jag kan inte ha för varma kläder på mig för då kliar det.

Nej nu ska jag fortsätta att kika på CSI New York.

Ha det så bra!

1 kommentarer:

Fröken Becca sa...

Woho! Snart är han här lilla William.

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline