2010-09-11
Jag är så otroligt fascinerad över att mitt och mina nära och käras liv väcker en sådan stor uppmärksamhet hos en annan människa, hur vi väljer att leva våra liv är ju våran ensak precis som hur du lever ditt liv är din ensak. Ingen av oss har någonsin klankat ner på ditt sätt att leva, vill du vara singel och gå på krogen så är det ju ditt val, allt vi sagt är att vi valt att lägga det livet bakom oss att det känns som att det vi upplevt av det livet räcker, sedan spelar det ingen roll om man är 24 år eller 30 år. Har man levt singellivet och känner att det räcker nu så gör det de. Att jag och Daniel har varit tillsammans i 6 år trots att vi är så unga har inget att göra med att vi är rädda för singellivet utan vi känner att vi faktiskt hittat rätt, vi älskar varandra och känne oss så säkra ihop att vi vill spendera resten av våra liv tillsammans. Att vi sedan beslutat oss för att sätta ett barn till världen har absolut inget med att göra att alla andra skaffar barn, detta är ett beslut som vi två fattat tillsammans efter noga övervägande och vi är mycket väl medvetna om att det inte bara är en grej som man sedan kan slänga bort, det kommer garanterat inte att vara lätt alla gånger men vi är två som kommer att kämpa men framför allt älska vårat barn över allt annat. Livet tar inte slut bara för att man beslutar sig för att skaffa barn, det öppnar väl snarare fler dörrar till nya kontakter. Mina vänner, som de flesta är precis som du krogenmänniskor, är jätte glada för våran skull och de längtar så tills det lilla livet är hos oss. Det går att ha vänner som inte har barn när man själv har det. Så snälla du lägg ner nu, vi har inte gjort dig något så sluta lägg dig i vårat liv!!!!

Idag har vi varit ett par timmar på Marieberg (som alla andra) tillsammans med Johan, Maria och underbaraste Ella. Maria hjälpte oss att köpa det sista i bra att ha saker som vi egentligen hade noll koll på, så jag tackar henne hjärterligt för hjälpen! :). Det var stor shopping på Apoteket som gällde samt blöjhandling på Coop, när vi skildes åt så åkte vi till Babyproffsen för att köpa en NäsFrida, ny kudde till sängen samt nagelsax. Nu tror jag att vi har det viktigaste, skulle det fattas något så kan ju alltid Daniel åka och köpa det senare. Köpte även med mig ett par mjukisbyxor från Intersport som jag sitter och myser i nu :). Nu är det bara vagnen kvar att hämta samt bilbarnstolen som ska monteras, men det kan jag inte göra förrän jag fått nya däck på bilen vilket förhoppningsvis blir nästa vecka, men skulle jag mot förmodan föda innan det så finns reservplanen att Johan och Maria kör hem oss från BB, så det känns ju bra :)..

Igår gick jag och Sandra på Kumlamarken, köpte det obligatoriska marknadsgodiset :). Sedan följde jag med Sandra till Lager 157, fick med mig två stycken linnen därifrån samt en top för 60 kr, helt överkomligt tycker jag :).. Sedan släppte hon av mig för att sedan komma tillbaka för att ha lite myskväll med mig, vi tittade på Idol och åt ostbågar :).

Nu är Daniel iväg och tvättar bilen och det kan ju som sagt ta ett tag :).. Jag sitter och tittar på Sandor slash Ida som går på 5.an.

Nej nu ska jag packa upp påsarna samt plocka iordning tvätten tills imorgon.

Ha det så bra!!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Maria är grym på "vad man behöver och väldigt gärna vill ha hemma när bebisen väl har anlänt" shopping! Hon fick följa med mig också! =) Det blev storshopping på apoteket samt coop för oss med. Jag följde efter Maria som en blodigel medan hon glatt plockade i saker i kundkorgen på apoteket. Sen kom jag hem och packade stolt upp allt, sen när Melvin väl kommit så skickade jag sms till Maria en massa gånger och frågade en massa bra saker. Vad ska jag göra när han är alldeles röd i baken? Snällt svarade hon: "men vi köpte ju Bepanten, smörj in honom med det". Inners inne tror jag hon suckade och tänkte, men vad fan...vi har ju handlat allt det där...fattar du ingenting!! Hahhaa...med detta ville jag bara säga att Maria är grym och ni kommer bli grymma föräldrar!!! Ska bli så kul att få följa er och lilla William!

Annika sa...

Tack, det är väldigt tomt, Cattiz va alltid där jag va, så gosig av sig :( Japp, det va nog en bil, det måste ha varit det... Hon va helt stel, när Thomas rörde henne, men skönt att veta vad som har hänt iallafall, än att inte ha hittat henne alls. Hon blev 2år..

Fröken Becca sa...

att blir förälder skapar verkligen nya kontakter. man hittar andra föräldrar att umgås med och livet tar verkligen inte slut. jag känner mer att livet började på allvar när man fick barn.

vad tråkigt att du/ni har en vän som inte kan acceptera erat val att skaffa barn. ni har säkert flera andra vänner som stödjer er, och eran resa att bli föräldrar.

vi har klarat oss utan en näsfrida än så länge, då tove inte varit snorig över huvud taget än. men snart kommer ju vintern och då lär väl en sådan finnas väl till hands.

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline