2010-08-31
Idag har jag spenderat ett par timmar i Örebro hemma hos Johan och Maria, de skulle iväg på husvisning och jag agerade barnvakt åt en lite halvkrasslig Ella. Det var himla lätt att vara barnvakt för lilla stumpan somnade så fort de gått ut genom dörren sedan spenderade hon hela tiden sovandes i mitt knä :).. Jätte mysigt var det, sock sov hon ju sig igenom blöjbyte och mat så jag hoppas inte att det blir allt för jobbigt för dem ikväll, i såfall ber jag så hemskt mycket om ursäkt!

Annars rullar dagarna på i LÅNGSAM takt, jag städar lite här hemma, dock orkar jag bara ett rum i taget så det går inte fort, men nu är det bara toalett kvar och sedan ska golven dammsugas men sedan är det färdigt :). Men när jag väl är färdig så är det väl dags att börja om igen :p..

Haft en del sammandragningar den senaste tiden, vissa har kännts mer än andra, sedan har jag haft lite mensvärks liknande känsla. Men detta fick jag reda på idag av Maria att det var helt normalt så det är ju skönt att man slipper oroa sig för det :). 35 dagar kvar, det börjar närma sig :).

Nästa onsdag är det dags för första träffen i föräldragruppen också :).. Lite sent kanske men får hoppas att vi hinner gå på nästan alla i allafall, jag vet att vi kommer att missa andra träffen för då ska jag iväg och klippa mig, men om det är ngt jätte viktigt vi ska prata om då så får jag ju försöka boka om den tiden.

Nej nu ska jag fortsätta att kika på Fångarna på Fortet! :).

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Amanda sa...

Tack! Jag brukar pyssla lite med bilderna ibland på en sida som heter Picnik (http://www.picnik.com/). Den är gratis, så kolla gärna in den!

Ja, hon växer så fort nu, men det är bara kul :) Tiden går fort fram för er också, inte lång tid kvar nu ;)

Maria sa...

Du var en lysande barnvakt! Jag hade också låtit henne sova, så det behöver du inte fundera över. Hon var en solstråle hela kvällen och somnade gott till Fångarna på fortet :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline