2010-08-22
Inatt påbörjar jag sista veckan på jobbet och det är med lite blandade känslor faktiskt, ska bli skönt att bara gå hemma och plocka samt göra färdigt allt (btw Maria en shoppingtur efter löning för att köpa nödvändigheter som jag inte har en aning om? :p). Samtidigt kommer jag sakna alla i personalen, eller aa kanske inte riktigt alla, och framför allt ungdomarna. Jag kommer också att klättra på väggarna innan det är dags att klämma fram den lilla plutten, men som sagt det finns ju att göra här hemma så jag borde inte göra det :).. Får jag in en vikarie till lördag natten så tar jag ut en semester dag, Sandra fyller år och ska ha lite festligheter + att jag känner att jag tametusan är värd en semester dag :).

Det känns som om jag är i klimakteriet, får värsta svettattackerna hela tiden, sjukt jobbigt är det och man går runt med ett flottigt ansikte jämt.. Det har väl kanske lite med hormonerna att göra antar jag :).. Jag hoppas att nästa graviditet blir lika lätt som denna, har egentligen inte haft något att klaga på förutom myrkryp och svullnad. Kräktes två gånger, eller egentligen bara en för första gången var på grund av balansgrejen i örat. Jag har inte haft några humörsvängningar som fått Daniel att vilja fly hemifrån för att aldrig mer komma tillbaka och jag har kunnat jobba fram tills nu utan problem. Antingen får jag en rent ut sagt förjävlig förlossning, humörsvängningar efteråt eller en bebis som inte gör annat än gråter, jag väntar med spänning på vilket det blir :p. Har ju börjat få lite sammandragningar men inget som stört speciellt mycket, har inte haft speciellt många heller. Har en lugn bebis också för jag har inte fått sparkar som fått mig att vika mig av smärta eller kissa på mig. På tisdag ska jag till barnmorskan igen, om hon inte är upptagen av hembesök hon skulle höra av sig i såfall.

I natt på jobbet ska hon som ska jobba för mig gå bredvid, hoppas att det betyder att natten kommer att gå fort, är ju inte världens roligaste natt eftersom vi bara har två ungdomar och det är inte så mycket pyssel med dem, men jag får väl sätta mig och gå igenom resterande ungdomar med henne :).. Sedan är det lite papper hon ska få och så :).

Nu ska jag ta och fixa iordning mig lite inför jobbet.

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Livet Enligt Emma sa...

jag får också svettningar o blir flottig i ansiktet fort men ja e tamejfan inte ens me barn :)

Maria sa...

Klart vi ska ta en shoppingtur!!!!! :D :D :D Hojta till när du e redo så kör vi!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline