2010-08-05
Idag måste jag säga att jag gjort ett himla bra köp.. Har suttit och letat på Blocket efter en billig men fräsch Ektorp fåtölj jag vet inte hur länge, den ska stå inne i barnrummet så jag kan gå undan när det är dags för matning och vi har besök. Men jag har inte hittat någon och när jag väl gjort det så har den redan varit slut, av en slump surfade jag in på Tradera och hittade just en sådan fåtölj, utgångspris var 50 kr och jag har haft högsta bud på 51 kr i ett par dagar, idag avslutades auktionen och jag vann fåtöljen med mitt bud på 156 kr :).. Fåtöljen finns att hämta utanför Vingåker så på söndag ska pappa följa med oss för att hämta den :).. En fåtölj för 156 kr är ett ganska bra pris, speciellt när de kostar närmare 2000 kr på IKEA :D.. Ägaren sa att den var i gott skick också och om klädseln är alltför sunkig så kan vi köpa ny på IKEA!

På lördag blir tapetseringen av också :).. Klockan 9 skulle Kenth och Berit komma hit och då ska Kenth lära Daniel att tapetsera :).. Jag kommer dock att sova eftersom jag har jobbat hela natten, men jag hoppas på att få se ett fint resultat när jag vaknar någon gång på eftermiddagen :). Räknar inte med att de ska vara färdiga när jag vaknar men jag hoppas att de kommit en bit på vägen i allafall :).. Nästa vecka ska vi in till IKEA och köpa skötbord, byrå, en hylla till väggen osv och jag längtar tills vi bygger ihop allt :D..

Imorgon är det bara 60 dagar kvar till bebben kommer och det är egentligen inte lång tid alls men det känns som en evighet, jag räknar med att gå två veckor över tiden medan Daniel tror att jag föder en vecka före beräknad förlossning, så länge jag inte föder 30 september eller 21 oktober är jag nöjd för de datumen är redan upptagna ;)..

Imorgon ska jag ner till Laxå också för att hjälpa pappa som ska ha auktion, blir nog kvar där efteråt också fram tills jag börjar jobba, annars får jag nog ingen mat i magen eftersom Daniel jobbar och det är ju så himla tråkigt att äta själv..

Nej nu ska jag krypa i säng för mitt huvud sprängs snart! :(..

Ha det så bra!

3 kommentarer:

Maria sa...

Mycket bra fynd låter det som! Ja, försök knipa 30/9 och 21/10....mycket roligare att ha ännu fler dagar att äta tårta på ju ;)

Jennie sa...

Jag var ju också helt övertygad om att Melvin skulle dyka upp två veckor senare, men döm då av min förvåning när han valde att komma en vecka tidigt! =) Man vet aldrig! =) Vill se bild på det fina barnrummet sen! Ett tips: det finns jättefina skötbäddsöverdrag på IKEA, köp det inte! Det kommer ändå bara ligga i smutsen hela tiden då små pojkar verkar ha en förkärlek för att kissa så fort man tar bort blöjan! 5 kronors handdukarna är därför ett mycket bättre köp! =) Melvin kissade ner hela sig, hela handduken och alla mina kläder, från topp till tå ett antal gånger när han var liten. Det händer då och då fortfarande iofs! =) Kram kram

Fröken Becca sa...

Jag var helt övertygad att jag skulle föda tidigare, eller på BF. Men ack så fel jag hade då Tove ville ligga kvar 11 dagar efter BF :D

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline