2010-08-26
Sitter och tittar på dagens avsnitt av mitt älskade Beverly Hills, inspelat är det eftersom jag inte får titta på det när Daniel hemma, han tycker att det är det mest värdelösa programmet som finns :). Men jag klagar inte då har jag en timma att fördriva tiden med när han har åkt iväg till jobbet.

Super förkyld har jag blivit också, inte skoj någonstans men jag hoppas att det ger med sig snart, det känns hyffsat nu men det brukar bli värre fram mot kvällen. Igår hade vi personalmöte på jobbet, mitt sista innan jag går hem så det var lite sorgligt faktiskt. Men nu är det bara imorgon natt kvar sedan börjar den långa väntan på lille William :).

Igår fikade jag med finaste Hannah också, jag tror nästan att hon längtar lika mycket efter William som jag gör ;).. Nu flyger hon snart iväg för sol, bad och festande i Tunisien, men vi ska höras så fort hon kommer hem och jag har lovat att jag ska knipa fram tills dess ;).

I tisdags var jag hos barnmorskan, allt såg jätte bra ut fram tills hon skulle lyssna på hjärtljuden, de var höga denna gång också, men som tur var slapp vi åka in till USÖ denna gång utan han lugnade ner sig rätt så fort. :). Hon var mer orolig för mitt blåsljud i hjärtat som jag haft sen jag föddes men vetat om sedan sen tonår eftersom läkaren sa till mamma när jag var liten att det skulle växa bort. Hon hade tankar på att låta mig få träffa en läkare angående detta, men jag sa det att jag har spelat fotboll i hur många år som helst utan besvär och det var ju en ren slump att blåsljudet upptäcktes på vårdcentralen. Men jag skulle tala om det för läkaren på BB ifall han/hon inte läser min journal så att de kan lyssna extra på William för blåsljud kan vara ärftligt.

Imorgon ska jag och Sandra in en snabbis till Marieberg och shoppa lite kläder, Sandra fyller på lördag och ska ha lite kalas och jag har inget att ha på mig, men det finns ju inte så många affärer att kolla i för mig så jag är nog klar rätt fort :p.. Har köpt hem alkoholfritt jordgubbsvin iallafall för det var så himla gott :).

Nej nu ska jag ta tag i städningen av köket så det blir klart idag! :p.

Ha det så bra!

1 kommentarer:

Yliharju sa...

om jag gör! han är så älskad redan så han förstår inte.. jag ska skämma bort han så mycket jag kan!! ;) hjärtis, jag kommer sakna dig men vi hörs när jag kommer hem, då blir det mys! ;) och kom ihåg vad du har lovat. Knip, knip. knip, han får inte komma när jag är borta ;) lot's of love!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline