2010-08-10
Idag kl 10 var det dags att befinna sig uppe hos barnmorskan.. Allt såg jätte bra ut tills hon skulle lyssna på bebbens hjärtljud, slagen gick lite väl fort tyckte hon, de låg mellan 170-180 slag mot det normala 140-150 som jag haft tidigare.. Så hon tyckte att jag skulle sätta mig och vila medans hon tog en annan tjej emellan.. Så efter 20 min vila fick jag komma in igen, men slagen var fortfarande jätte snabba, så för ren rutin ringde hon in till usö och ordnade så att jag fick komma in dit kl 13. Så det var bara att bege sig hemåt, få Daniel att vakna till liv och fara iväg in till Örebro. Väl där blev jag kopplade till en maskin som mätte hjärtslagen och så fick jag trycka på en knapp så fort jag kände att han rörde på sig. Barnmorskan lämnade oss där inne och efter 20 min så var det klart, allt såg jätte bra ut slagen var mellan 140-150 igen så det var inget att oroa sig för. Jag hade en väldigt aktiv liten bebis i magen imorse och läkaren jag träffade efter undersökningen sa att det garanterat berodde på det och att jag inte behöver vara orolig mer och om det är något så är det bara att jag hör av mig. Så vi åkte hemåt och till Maxi för att handla lite :)

Nu är det färdigt i bebisrummet med och det är så fint :).. Bara gardiner och tavlor som ska upp samt skötbordet som Daniel ska ta och skruva ihop någon dag :). Har även tagit med de minsta kläderna hem till Kenth och Berit för att få dem tvättade, de har bättre möjligheter att hänga upp än vad vi har och jag vill inte gärna torktumla kläderna. Igår skruvade jag ihop en byrå och jäklar vilket jobb det var, började runt 20 och var inte färdig förrän Daniel kom hem kl 23 så det gick ju inte speciellt snabbt :). Satt på golvet och skruvade också vilket gjorde att jag fick sjukt ont i ryggen också och händerna ska vi inte tala om :p.. Men men Daniel sa ju att han kunde skruva ihop den men envis som jag är så skulle jag göra det själv så jag har mig själv att skylla :p.

Imorgon ska vi till Socialen för Daniel ska skriva på papper om faderskapsbekräftelse, egentligen ska man göra detta när barnet är fött men vi gör det nu så har vi det gjort och behöver inte tänka mer på det :)..
Tvättstuga har vi imorgon också, vilket inte ska bli sådär jätte skoj.

Ska jobba imorgon, men har bara 10 arbetspass kvar sedan är jag ledig och kan greja med det sista här hemma :)..

Nej nu ska jag fixa disken!

Ha det så bra!

3 kommentarer:

Nillalala sa...

Hej! Jo, jag gick på centralskolan i Laxå ;-) Är 85:a.

Hoppas att du haft en fin dag!

// Nilla

Fröken Becca sa...

När vi skulle till socialkontoret för att skriva på papper att Micke var pappa till barnet i magen, så sa barnmorskan att det var bra att göra det så fort som möjligt för OM något skulle hända Micke, så skulle Tove stå som hans dotter och ärva honom.

Så vi gjorde det i början av mars har jag för mig :)

Fröken Becca sa...

Tack :) Fotografering är ju ett stort intresse för mig så tack för komplimangen.

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline