2010-08-03
Sova skulle vara för himla härligt att göra nu faktiskt, är så jäkla trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen just nu.. Men är ju bara 2 timmar kvar tills jag får åka hem från jobbet :). Natten har gått relativt fort ändå, det är nu det går segt och jag tittar på klockan var femte minut.. Nu är jag ledig fram till fredag kväll, vilket är jätte skönt för förra veckan tog fasen musten ur mig, jag är inte trött i kroppen men i huvudet för hur rara ungdomarna än är så kan de verkligen prata hål på skallen på en :p. Lördags passet 10-22 utan rast var riktigt tröttsamt måste jag säga, ville gå hem 15.30 precis som dagpersonalen gjorde men det fick jag ju inte :p. Men hey nu är det bara 14 arbetspass kvar och sen går jag hem och väntar och längtar efter lilla plutten :).. Ska till barnmorskan nästa tisdag igen, men denna gången ska jag gå själv eftersom Daniel tycker att han varit med tillräckligt och vi pratar ju faktiskt bara om samma sak hela tiden :)..

Hittade precis en sådan fåtölj som vi är ute efter på Tradera häromdagen, det enda som behöver köpas är ny klädsel, den fanns utanför Vingåker och om man vann auktionen fick man komma och hämta den på plats. Just nu leder jag budgivningen på 51 kr, vore ju guld om man fick det för det också ;). Isåfall måste jag be pappa att följa med eftersom varken jag eller Daniel har kört med släp tidigare och jag tänker inte försöka heller :).

Jag hoppas att tapetseringen kan komma igång till helgen också, börjar känna mig lite stressad över det, fortsätter det att gå så här långsamt så hinner vi ju inte få upp skötbordet förrän han ploppat ut, inte för att vi har köpt något skötbord än men ändå. Ska fixa det sista ikväll tänkte jag sen är det lite grovstädning som ska göras men efter det är det färdigt för tapetsering, hoppas jag. Daniel får prata med sin pappa och säga att vi får försöka komma igång med det på lördag och hinner de inte färdigt då så finns ju söndagen :).

Vad mörkt det har börjat att bli om kvällarna appråpå ingenting, kolsvart ute jätte tidigt, och allt regn har gjort att det känns som höst :(..

Igår var jag tvungen att ta av mig min förlovningsring, med våld kan jag säga, fingret var nästan blått för den satt så hårt och det är rätt illa men det syns fortfarande att det suttit en ring på det fingret :p.. Men nu sitter den på en kedja runt halsen istället :).

Nej nu ska jag plocka lite här så att jag inte somnar!

Ha det så bra!

1 kommentarer:

Nilla sa...

Hittade alldeles nyss din blogg, spännande att ni snart ska få barn! Stort Grattis!

Smart att få klart så mycket som möjligt innan eran bebis kommer, för första tiden efteråt är det inte roligt att stå med halvfärdiga projekt - believe me!


Hoppasa att du får en fin vecka!
// Nilla

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline