2010-05-24
Min oro har gått över :).. Ända sen i lördags då vi kollade på Champions Leauge finalen i fotboll så har lillkillen sparkat som aldrig förr :).. Underbart är det och nu känner jag sparkarna utifrån även när jag står upp :).. Tidigare så kände jag de bara när jag satt eller låg ner.. Helt underbart är det att känna dem men nu tycker jag att han ska fortsätta med sina sparkar och kullebyttor istället för att göra sin mamma orolig ;)..

Det gick alldeles galant att vara barnvakt till lilla Ella, hon var som en solstråle hela eftermiddagen och kvällen bara skrattade och busade :).. Hon är så söt så att man smälter när hon ler :).. Tyvärr fick jag inga super bilder när hon visade sitt allra finaste leende, men det berodde på att jag bara hade mobilen med mig och den är ju inte jordens snabbaste när man ska ta kort :).. Men hon är helt klart moster och morbrors lilla favorit, i och för sig är det ju bara henne vi är moster och morbror till men ändå ;)..

Hos mig växer magen så det knakar, dock kanske inte denna bild är speciellt rättvis då jag precis nyss har ätit men jag lägger upp den i allafall :).. Är nu i vecka 21 (20+5) och jag vill bara att det ska bli oktober så att man får hålla den lilla plutten i sin famn.. Trots att man kan känna sparkarna så har Daniel inte velat göra det än, sist han skulle känna betsämde sig William för att sluta sparkas så nu vill Daniel vänta tills han känner dem ordentligt istället :p.

Ska snart ge mig upp på vinden, om jag vågar, för att hämta en flyttlåda och börja packa ner saker som är i datarummet.. Daniel var jätte duktig och röjde massor igår när jag jobbade, så jag ska väl vara lika duktig jag :).. Förhoppningsvis kan vi börja med tapetseringen snart :).. Idag skaffade jag även en gravidförsäkring, eftersom jag egentligen har noll koll så valde jag den försäkringen som folksam hade, eftersom jag har alla alndra försäkringar där.. Denna fick man betala 1050 kr för, men detta var ett engångs belopp och täckte en himla massa saker så jag tror att det blir bra :)..

Nu måste jag försöka att hitta min bankdosa och sen ska jag knalla upp på vinden för att hämta en låda..

Ha det så bra!!

1 kommentarer:

Maria sa...

Ella hälsar att hon hade massor med kul i lördags och att ni gärna får vara barnvakt snart igen :)

Åhh, ta många kort på magen för det är så kul att se i efterhand :(

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline