2010-05-31
Gick av på jobbet kl 8 imorse, upp till Eva-Lena (chefen) på en gång för att fylla i pappren om ansökan till havandeskapspenning, det var inte lite papper som skulle fyllas i och än är det inte färdigt med alla papper som ska fyllas i.. Men det gick ganska smidigt eftersom vi praktiskt taget kopierade det Jenny och Eva-Lena skrev. Hon frågade även hur länge jag har planerat att gå hemma, och det hade jag ju ingen aning om, men vi skrev till 30/4 2011, sedan får jag för länga det då. Tror också att jag kommer att gå in och arbeta helger redan tidigt nästa år för att dryga ut kassan lite, sen är tanken att jag ska börja arbeta i september nästa år så att Daniel får vara hemma med plutten också. Jag kom i allafall hem vid 9.30 och sov till 13 så jag är ganska så trött nu kan jag säga.

Efter att vi postat papprena till försäkringskassan åkte vi in till Marieberg, jag behövde nya sommarkläder, kom hem med två påsar :).. Mest linnen och tights men också en fin skjorta från Gina :).. Träffade även på min lärare jag hade i spanska på gymnasiet som också är gravid, det kändes ju jätte bra att jag hade större mage än henne och hon ska ha barn 8 veckor före mig :s.

Imorgon har vi friskvårdsdag på jobbet och mina kära kollegor har ju beslutat att vi ska promenera runt Dovrasjöar eller vad det hette, jag kommer dö kan jag säga :p.. Men får ta det i min egen takt :).. Ska snart steka lite ägg, tänkte ha med mig äggmackor som matsäck imorgon, mumisgt :). Imorgon kväll ska vi ut och äta på Danska Krogen, det blir nog himla trevligt :)..

Nej nu ska äggen stekas.

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Yliharju sa...

hej hun! JA men abslout! fika på tors! klockan 4? :) LOVE

Yliharju sa...

Jamen jag ringer dig ikväll sen så löser vi det ;) Ja men jag tycker ju att du är så fin i det som du har nu! Men så klart!!! är du jätte FIN i allt! ;) Love hun

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline