2010-05-05
Idag har jag pratat med barnmorskan, hade turen att få prata med min egen som jag ska ha senare också, jag beskrev mina problem och hon sa att hon utan att hon behövde träffa mig kunde säga att jag har fått foglossning. Hon tyckte att jag skulle införskaffa mig ett bälte och blir det inte bättre så ska jag höra av mig till henne så skulle hon ordna tid hos en sjukgymnast. En på jobbet hade ett bälte hemma som hon knappt använt som jag kunde få låna av henne så slapp jag köpa vilket är jätte snällt av henne :)..

Har haft personalmöte hela dagen, gick bra och vi pratade lite om sommaren, jag ska få uttökad procent även i sommar vilket är kanon bra :).. Hoppas bara att jag orkar och foglossningarna inte blir värre. Våran chef har det inte lätt just nu, hon är chef för vårat hus samt ett till, uppe på hennes andra hus så har två gått på mammaledighet, en ska gå nu i maj. Hos oss blir Jonas pappa i juni, Jenny mamma i september, jag i oktober och idag fick vi reda på att Anneli som kom tillbaka från sin mammaledighet i måndags ska bli mamma i november igen :).. Riktig babyboom på vårat jobb :).. Men det är klart alla har väl fallit för grupptrycket som vissa verkar tycka, blåst som den personen är :p..

Haha jag skrattar bara, anonym du kan ta och stoppa upp ngt, vad spelar det för roll att krogarna har 25 årsgräns? Festa betyder inte bara att gå ut på krogen, dessutom är jag 24 år och har fått gått på krogen i 6 år och jag känner inte att jag missar någonting!!!! Vad spelar Ritz, Strömpis och Harrys och allt vad det heter för roll? Man kan faktiskt gå på krogen nykter och skratta åt alla patetiska människor som dig som gör bort sig.. LÄGG NER NU!!!!

Nej nu är det Grey's och imorgon är det ultraljud, jag LÄNGTAR!!!

Ha det så bra!

4 kommentarer:

Jennie sa...

Men herregud, är den mystiska anonyma som ingen vet vem det är här och kommenterar nu också! Suck...fyi du anonyma: man kan vara sugen och även dricka öl efter att man fått barn! Öl är inte synonymt med att dricka sig redlös och tro att man är frän. Det finns folk som tycker att drycken öl är gott också. Det gäller bara att hålla upp medan du är gravid och ammar. Du måste vara besviken på dina föräldrar som föll för grupptrycket och skaffade dig! Spännande med ultraljud imorgon. Jag ser fram emot att höra/läsa om det! :-)

Anonym sa...

Nej de föll inte för grupptrycket
De skaffa inte barn i samma veva som sina vänner!

Småbarnsåren är jobbiga så då gäller det att ha den rätta viljan och inte fallit för grupptryck.

Maria sa...

Hej Anonyma Åsa!
Det skulle vara intressant att veta vad du har för problem med gravida kvinnor och barn? Stör de dig väldigt mycket? Hur kan det komma sig att så fort någon blir gravid så känner du att du direkt måste köra din uttjatade predikan om grupptryck i dennes blogg? Daniel och Caroline har inte fallit för grupptryck när de bestämde sig för att bli föräldrar. Faktum är att ingen av mina vänner som skaffat barn har fallit för något slags tryck överhuvudtaget.

Anonym sa...

Klart det är misstänkt grupptryck när ett helt gäng skaffar barn i samma veva.inom 1 år..det tycker andra föräldrar jag känner också

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline