2010-05-22
Jag älskar verkligen snooze, speciellt när man ska upp och jobba så här tidigt och gick av från ett nattpass dagen innan :). Men detta har iofs slutat med att jag sitter här lite småstressad, men det struntar jag i nu ;).. Ska som sagt snart iväg för att jobba, men längtar massor till imorgon då jag har sovmorgon :)..

Natten mellan torsdag och redag var inte skoj att jobba, för det första så åskade det så jag höll på att dö. Dock trappade det av när jag kom till jobbet, men timmarna hemma innan jag åkte var en skräckupplevelse, hatar verkligen åska. För det andra så försvann vattnet och naturligtvis blev jag ju super törstig, som tur var hade de druckit saft till fikat de hade på kvällen och det fanns lite färdigblandat kvar i kylskåpet. Ensam slapp jag vara med, Annika vägrade att cykla hem när det åskade så hon var kvar på jobbet till 5.30 och jag klagar inte för jag fick sällskap och natten gick mycket fortare :)..

Igår var jag med fina Hannah, vi hyrde film och köpte pizza och hade det jätte mysigt.. Får ta och ses oftare nu, istället för att det ska gå ett halvår mellan gångerna ;)..

Idag efter jobbet ska jag bege mig till Ladugårdsängen, vi ska vara barnvakt åt söta Ella tillsammans med Kenth och Berit :)..

Har varit lite småorolig i ett par dagar, från att gått och känt tydliga sparkar från bebben så har jag sedan i onsdags knappt känt några alls. Jag känner att det är någon i magen nu när jag sitter framåt böjd, men det är typ allt. Men jag har googlat mig till att detta är normalt, att bebisen har så mycket plats att den kan lägga sig och sparka åt andra hållet och då känner man det inte, men man kan ju inte låta bli att bli lite orolig i allafall..

Oj nu måste jag göra mig iordning ser jag..

Ha det så bra!!

2 kommentarer:

Fröken Becca sa...

Precis, nu när han är så pass liten så känns inte alla rörelser. Men om 10 veckor ska du se att du känner varenda spark och :)

Maria sa...

Ella hälsar att hon hade jätterolig igår så ni är välkomna åter :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline