2010-05-12
Idag mötte vi upp mamma här i Kumla för att knalla in på GP:s symaskiner och barnvagnar, eller vad affären heter.. Det klämdes, rullades och ställdes smarta frågor som jag och Daniel inte haft en tanke på att ställa, mamma är allt bra att ha ibland (eller hela tiden egentligen) ;). Hon försökte dock få oss att ändra vagnval till en Emmaljunga City Cross, för den tyckte hon var lättare att köra men det gick inte alls, utan vi ville ha den vi sett ut :).. Köpte också till ett vindskydd för det skulle man ha sa mamma, skötväska kom också med på beställningen som såklart matchar vagnen men den betalar vi själva ;).. Ska även köpa regnskydd och insektsnät, men det gör vi senare, det var inte så dyrt heller.. Vagnen vi valt blev en Crecsent Classic, en svart och snygga fälgar enligt Daniel :p.. Den ska hämtas ut i mitten av september, men det känns skönt att ha den beställd nu iallafall.. Ska beställa hem en bilbarnstol snart också, en sådan som räcker till William blir runt 4 år, vi räknade på det och köpte vi en sådan skulle vi spara över 2000 kr så det är helt klart värt det, tycker vi iallafall :)..

Våran vagn :)

Vi har också bokat tid på Crocus kliniken i Linköping för att göra ett 3D ultraljud, den 17/6 kl 14.30 ska vi vara där :).. Längtar massor kan jag säga, det kostar ju lite men det känns som om det kommer att vara värt det :)..

Ikväll ska jag jobba, sen är jag ledig imorgon.. Till helgen blir det nattjobb igen både fredag och lördag men det ska gå bra :).. På fredag är det Kumlamarken, dock ska inte vädret bli det bästa men det är strunt samma :p. Ska gå först med Daniel på förmiddagen innan han åker och jobbar, sen ska jag träffa älskade Hannah som jag inte sett på sjuuukt länge och knalla på marken med henne och sen ta en fika, ska bli så mys har saknat henne :)..

På söndag blir det kalas för Jimmie och Oscar också, Jimmie fyllde i söndags och Oscar fyller på måndag, den lilla skit ungen (Oscar) fyller hela 9 år, jag tyckte att det var nyss han var en liten bebis, skrämmande fort går tiden..

Har fått sommarschema på jobbet nu och det ser bra ut, vissa veckor är intensiva, andra jätte lugna.. Avslutar med natthelg innan jag går på mammaledighet 1 september. Hade först tänkt att ta semester i september, men nu har Anneli på jobbet nästan övertalat mig att ta havandeskapspenning istället för att spara på mina semesterdagar. Så det lutar mot att jag tar havandeskapspenning från den 1.a till den 24.e september efter det tar jag semester fram till 5 oktober när vi har beräknadförlossning.. Men det är en ren djungel när det kommer till allt som ska fyllas i och så, fattar inte mycket :p..

Nu ska jag fortsätta att kolla på unga mödrar..

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Fröken Becca sa...

Vi har en Emmaljunga City Cross :) Jag hoppas att den komma funka utmärkt.

Så klart ska du ansöka om havandeskapspenning så kan du ju spara din semester!

Maria sa...

Vi är supernöjda med våran Emmaljunga, men er vagn blir säkert strålande bra den också!

Självklart ska du ta havandeskapspenning om du kan få det! Spara semestern till senare!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline