2010-05-10
Jag hatar att vara förkyld, missbrukar jag inte nässpray sen förut så gör jag det verkligen nu.. Nätterna är värst, jag sover ett par timmar sen vaknar jag i panik för att jag inte kan andas genom näsan, tar nässpray och somnar om. Sover ytterligare ett par timmar och vaknar i samma panik och så fortsätter det så :s.. Har inte ont i halsen längre vilket är skönt, är däremot väldigt slemmig och hostig, skönt att vara ledig ända till 21.30 imorgon då kanske jag hinner kurera mig lite :p.

Idag ska vi iväg och välja ut tapeter till Williams rum :).. Blir bara ett par vanliga enkla enfärgade så sätter vi upp någon väggdekal eller något.. Måste städa undan allt i rummet också som vi inte ska ha kvar, vilket kommer att bli ett projekt utan dess like :p.. I helgen städade vi uppe på vinden och jag måste erkänna att vi har fasen varit riktigt dumma i huvudet när vi flyttade in, ALLT har hamnat däruppe istället för att åka iväg till insamlingen, till och med tidningspapper som man kan kasta på en gång.. Jag satt och svor däruppe medans vi höll på att städa, men nu är det så fint så :)..
Idag ska vi också åka bort till barnvagnsaffären för att fråga om vi kan pröva om vagnen går i Daniels bil, vi ska ju inte köpa ny bil ännu eftersom ekonomin inte finns till det, om inte jag sänker min standard och hittar en billigare bil :p. Men vi är heller inte i behov av en kombi förrän nästa vår när man börjar att ta med sig barnvagnen mer.
Får se om vi tar Maptune och NetonNet idag med, det visar sig :)..

Har nyss samtalat med en barnmorska, skulle ringa dit idag för att få en tid och 14/6 ska jag dit :).. Hoppas att man får höra hjärtljuden då :)..

Nej nu måste jag snyta mig och sen få på mig lite kläder :)..

Ha det så bra!!

5 kommentarer:

Fröken Becca sa...

Du kanske har drabbats av tidig nästäppa. Jag hade tur att inte drabbas av det förräns de senaste veckorna. Och det är som du skriver, att man vaknar upp på nätterna och får panik av att man inte kan andas... Jag missbrukar också nässpray :)

Man brukar ha ett första besök med sin barnmorska vid inskrivningen i vecka 11-12 typ. Sen andra är i vecka 20. Och sen är tredje i vecka 25, och så blir det tätare och tätare. I vecka 20 när vi var hos barnmorskan fick vi höra hjärtslagen för första gången :)

Fröken Becca sa...

Svar : Ja, man ska tydligen inte använda nässpray allt för ofta, för då blir man beroende och skulle man försöka sluta med det så blir det nästan värre än innan... Jag försöker begränsa användandet till nätterna så man kan sova :)

Det verkar vara olika från län till län när man får sitt första besök hos barnmorskan. Hoppas du har en bra barnmorska!

Maria sa...

Vad kul att ni också kan vara barnvakt! Och har ni väl varit barnvakt en gång så kan ni ju absolut vara det igen! Eftersom det är nattning och grejer denna gång så känns det tryggt att ni är allihopa! Man kan bli hyfsat frustrerad vid läggdags nuförtiden så då kan det vara bra med lite avlösning :)

Yliharju sa...

Va duktiga ni är.. hih. Hur gick det barnvagnen? Gumman kan vi ses på fredag eller?

Yliharju sa...

hihi.. men då.. men det var ju tur att det gick iaf.. även fast det var lite krånligt! hihi låter som en bra idé. JA! va kul. Jag kan nog bara några timmar på eftermiddagen, sen ska jag och Marcus iväg. men jag tänkte vi kan gå en runda och se kanske fika?.. Jag kan ju ringa dig på fredag när jag är klar med jobbet? :) Love

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline