2010-05-25
Imorse hade pappat mms.at en bild till mig på en annons som han sett på jobbet. Den förre vd.n skulle sälja sin leasingbil som är en Saab 9-5 Vector. Eller sälja och sälja, det är budgivning som på alla bilar som cheferna på Stellana säljer. Budgivningen skulle starta på 98000 kr, vilket är förbaskat billigt för en bil som är -07 och har gått 11500 mil, så jag och Daniel beslöt oss för att åka ner och kolla på den. Allt var kanon med den, förutom att den behövde tvättas och att den inte hade xenon. Men vi beslöt oss ändå för att vi skulle vara med på budgivningen, så på fredag ska jag och pappa till banken för att se om jag kan få ta lån på den. Med budgivningen så menas det att man senaste den 4/6 ska komma med ett bud som ligger i ett slutet kuvert, vilket betyder att man varken ser vad de andra budat eller om man vinner, lite gambling.. Man kan heller inte bjuda över sitt eget bud när man väl lagt det, så skulle jag inte få bilen med mitt bud så behöver jag heller inte ta banklånet vilket är bra. Så nu får vi hålla tummarna att jag får ta lån och att jag vinner budgivningen, för min bil är inte trafiksäker för fem öre och jag skulle aldrig få för mig att köra William i den. Vi är ju också i behov av två bilar eftersom vi jobbar så olika tider och till hösten/vintern kanske jag vill åka med William till mamma och pappa och då behöver man inte passa tider med Daniel för att byta bil osv.

Igår köpte vi jordgubbar och det var så gott så idag köpte jag en liter till, dessa var ännu godare än de igår så idag riktigt njöt jag :).. Underbart gott är det med jordgubbar, skulle kunna leva på det, nu väntar jag bara på de svenska gubbarna men som de regnar så hinner de väl flyta bort innan de är mogna.

Grattis Rebecca och Micke till lilla Tove :)

Nej nu ska jag titta färdigt på hemmafruarna och kanske sy lite :).

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Yliharju sa...

Gummman jag håller med, aldrig mer ett halvår imellan.. haha! Gummman jag håller tummarna för bilen, sms om hur det går hun! :) LOVE

Maria sa...

Jag hade allvarliga cravings efter jordgubbar förra sommaren :) MUMS!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline