2008-11-05
Idag ska vi in till Örebro för att ta sprutor, vilket inte ska bli så där jätte roligt eftersom jag hatar sprutor och allt som hör till sånt. Men men får väl hoppas att det går bra och att man inte bryter ihop helt :).. Ska möta upp mamma, pappa, Jimmie och Oscar där inne, om de hittar för pappa trodde att det låg på ett helt annat ställe än vad det gör :p..

Var till arbetsförmedlingen i måndags och det gick väl hyffsat, det var ju inte direkt så att de erbjöd mig ett jobb, men det kan ju inte alltid vara som man hoppas. Fick däremot papper som jag ska fylla i och skicka in till a-kassan, detta papper var ju inte heller det lättaste att fylla i eftersom jag jobbat både på timlön samt månadslön, men men väntar på mitt arbetsgivarintyg för oktober och sedan får jag knalla ner till dem på facket och höra ifall de kanske kan hjälpa mig.

Förra veckan träffade jag en tjej som jag jobbat med på Kungsgården, hon berättade att de knappt hade några vikarier kvar och då sa jag att jag var arbetslös. Och igår så ringde deras samordnare och sa att hon hade en del tider åt mig vid jul om jag var intresserad och det var jag ju såklart. Sedan ska jag även gå brevid för att jobba natt där, man kan ju alltid hoppas att jag får några timmar där. :). Även fast jag inte vill in inom äldreomsorgen igen så är det ju bättre än inget i nuläget..

Annars så rullar dagarna på som vanligt, dör typ av tristess av att bara gå hemma, och får inte mera gjort här hemma ändå.. Men det ska jag ta tag i nästa vecka när Daniel är borta hela veckan. Hur det nu ska gå, första gången på bra länge som vi inte kommer att ses på en hel vecka.. Men om det är någon som har lust att hitta på något med mig då så är ni mer än välkomna att höra av er :).

Nej nu är det dags för lite mat..

1 kommentarer:

Fröken Becca sa...

Du är utmanad i min blogg.

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline