2008-11-19
Just nu känns det som om vinden vänder lite lätt :).. På fredag har jag arbetsintervju i Åsbro och när vi satt hemma hos Kenth och Berit förut så ringde en från Halltorp (boende för barn och ungdomar med utvecklingsstörning i Örebro) och undrade om jag kunde komma in för en intervju på måndag angående ett jobb jag sökt hos dem. Visst kunde jag göra det, visserligen är det bara en tjänst på 50% men det är ju bättre än ingenting alls.. Och det är ju barn jag vill arbeta med, så jag hoppas verkligen att jag får det.. Hon sa att jag verkade ha alla kvalifikationer som de letar efter och det känns ju bra :)..

Just nu sitter Daniel ute i köket och pluggar medan jag sitter och kollar på Greys, underbart program :).. Det gick bra att jobba inatt, man rör ju sig framför allt mycket mer än när man är på gruppboendena.. Men samtidigt blev man ju påmind om allt som gjorde att man ville byta inriktning och inte jobba inom äldrevården, men vad gör man inte för pengar när de behövs som bäst..

Har fortfarande inte fått mitt arbetsgivarintyg, men om det inte kommer tills imorgon så får jag skicka in de papprena jag har och sedan skicka in det jag väntar på senare..

nej nu ska jag fortsätta titta på tv..

Det är omöjligt att njuta helt av sysslolösheten om man inte har mycket att göra.

1 kommentarer:

Maria sa...

Håller tummarna!!!! :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline