2008-12-16
Tänk vad fort tiden går, snart är det jul. Bara 8 dagar kvar tills man sitter hemma hos mamma och pappa i Laxå och myser för att sedan jäkta tillbaka till Kumla för att jobba, visst är det underbart ;). De närmaste veckorna kommer att bestå av hur mycket jobb som helst, men det är ju bra när lönen kommer i januari sen för då kanske man har råd att leva lite efter att räkningarna är betalda, vilket jag inte har den här månaden eftersom hela den lilla lön jag får kommer att gå åt till att betala räkningar :s. Jag måste fixa julklapp till pappa och Oscar också, och Daniel, men har ingen aning om vad jag ska köpa eller något.. Aja det visar väl sig den 23.e när jag beger mig till marieberg för att inhandla dem, har ju inga pengar innan dess..

Nu är jag ledig fram tills på lördag då jag ska jobba i Halltorp igen.. Får dock inga pengar från a-kassan denna vecka eftersom jag överstiger de timmar jag får arbeta för att få a-kassa, helt sjukt men så är det.. Så från och med nu och typ 3 veckor framåt får jag ingen a-kassa för att jag arbetar för mycket.. Jag hoppas att jag kan knåpa ihop lite pengar så att jag har lite fickpengar i Thailand i allafall..

Julmarknaden i söndags var mysig, hittade en skylt vi ska hänga på dörren mycket mera köpte vi inte.. Sedan åkte vi till Naturens hus och fikade lite :).
Köpte oss även en gran, blev en plastgran i år vilket är mindre roligt men så himla mycket smidigare.. Daniel fixade lampor till den igår eftersom vi köpte fel i söndags, men katterna har ju lyckats välta den en gång så nu får vi ta ner dörren från vinden..

nej nu ska jag ta fram lite mat som jag kan laga iordning sen..

Ha en bra dag!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline