2008-12-21
Idag vaknade jag alldeles för tidigt på grund av min förbaskade hosta som bara gör sig påmind på nätterna.. Så här har jag suttit en bra stund och jag börjar inte att jobba förrän kl 8 idag, jobbar till 16.30 med så jag kommer att vara helt död i eftermiddag när jag kommer hem.. Igår när jag jobbade så skrev jag på mitt anställningsbevis, kändes riktigt bra måste jag säga, fick också mitt schema som var väldigt konstigt måste jag säga, en vecka kunde jag jobba 5 dagar och veckan efter så var jag ledig hela veckan eller jobbade en dag helt värdelsöst egentligen men det är ju bra också för att då så kan jag ta åt mig en massa extra arbete :).. Man tjänar ju inte så bra på 50% men med ob och extra arbete så ska det ju bli så att man klarar sig i allafall och det är ju huvudsaken.. Får börja så här och sen så kan man ju alltid leta mera jobb om det skulle krisa sig..

På tisdag får man lite lön i allafall och då ska räkningarna betalas och sen ska jag bege mig till marieberg för att köpa de sista klapparna.. Blir inga super julklappar i år, men det vet ju de flesta om så vi köper med oss något hem från Thailand i stället :)..

Nej nu ska jag ta och kika runt lite, sen göra mig iordning!

Ha det bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline