2008-12-07
Tack vare Hannah så har jag nu jätte långt hår och jag måste säga att det är väldigt ovanligt att se mig själv.. Dock var det inte så skönt att sova på det eftersom det kändes som en miljon nålar i huvudet, men det går nog över samt vill man vara fin så får man lida pin :).. Var jätte roligt att umgås med Hannah igår och se hur fint hon hade hemma hos sig.. Hon är en så otroligt fin vän och jag tycker att det är jätte roligt att vi fått mera kontakt och börjat umgås lite mera :).. Med henne kan jag verkligen vara mig själv och behöver inte tänka på vad jag säger eller gör, och det är ytterst få som får mig att känna det..

För övrigt har det inte hänt så mycket i helgen, jobbade i fredags natt och det gick bra.. Alla gick och lade sig tidigt och jag spenderade natten med att se på tv och laga mat till dem som de skulle äta på lördagen..

Igår kväll satt vi och tittade på tv och Daniel hade jätte ont i munnen och det gick upp som spänningar i huvudet och halsen samt örat.. Jag kollade lite på vilka biverkningar en annan smärtstillande tablett han tog förut gav och såg att några av dem stämde in på honom. Och om man hade dessa biverkningar skulle man kontakta läkare stod det, så jag ringde till sjukvårdsrådgivningen där de ställde lite frågor som alla stämde in på Daniel, så han tyckte att vi sjulle åka in till akuten så att en käkkirurg fick titta på honom. Så det var ju bara att ge sig iväg in till Örebro.. När vi kom fram så möttes vi av världens mest otrevligaste sjuksköterska, en riktig jävla kärring var hon, så oproffisionell så man undrade vad hon gjorde inom detta yrke egentligen.. Efter mycket om och men så fick Daniel prata med en käkkirurg PÅ TELEFON, som sa att han skulle ringa till jourhavande tandläkare idag för han kunde inte göra något förrän imorgon då remissen från tandläkaren kommer.. Man blir ju så förbannad, det är ingen jävla tandläkare han ehöver utan någon som kan ta bort roten av tanden som är kvar.. Det är infektion i munnen och de smärtstillande tabletterna han äter hjälper inte.. Jag blir så förbannad.. Den svenska sjukvården är inte som den borde vara och USÖs akut är ta mig fasen den sämsta jag vet.. En sak är säkert jag ska aldrig föda mina barn på USÖ..

Nu får vi se hur denna dag slutar, men ska i allafall ta och gå upp nu och göra mig iordning ifall man måste fara iväg någonstans.

Ha det bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline