2008-12-22
Idag så passar jag Oscar en liten stund pappa skulle till Pålsboda och göra något, fast jag inte vad :p.. Måste städa det sista idag med eftersom att jag först ska in till Marieberg imorgon och köpa de sista julklapparna samt jobba så då finns det ingen tid, Daniel jobbar han med imorgon så han får åka in till Marieberg efter jobbet eftersom han inte har köpt en enda julklapp än :).. Han är ute i så god tid min karl :).. Sen när pappa kommer så ska han hjälpa mig att köra massa saker till pappersinsamlingen, eftersom vi inte har varit där sen typ somras någongång tror jag så har vi över sju stycken stora papperskassar med skit, jätte roligt eller kanske inte.

Gick kanon att jobba i helgen, lika roligt som alltid :).. Så mysiga barn där så det är inte klokt.. Dock är man väldigt trött i huvudet när man kommer hem för det är tjat tjat tjat typ hela dagarna, men det är sånt man får stå ut med :).

Det är bra med barn, när de är tillräckligt stora så kan de roa sig själva, Oscar står för tillfället och spelar Wii, skit bra, behöver inte engagera mig alls.. :)..

Astroid har inte mått så bra de senaste dagarna, hon har kräkits en del.. Igår tror jag att jag kom på varför.. Vi har en vattenflaska som vi sprutar vatten på dem om de är dumma, samma vattenflaska hade jag lite mjukmedel i blandat med vatten (efter tips från de i Rent Hus) som jag använde när jag dammade sist.. När Daniel fyllde på nytt vatten i den så diskade han inte ur den ordentligt så antagligen har hon fått i sig mjukmedel när hon slickat sig efter att vi sprutat på henne den stackaren.. Gösta har inte påverkats någonting, men sen kan ju han äta vad som helst utan att det påverkar honom, han är bra konstig den katten..

Nej nu är det nog dags att ta tag i städningen lite tror jag..

Ha det så bra!!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline