2008-12-25
Nu var man tillbaka i Kumla igen, eller det har jag varit sedan 14.15 igår men har inte hunnit att skriva något eftersom jag jobbade igår.. Kom ner till mamma och pappa i tisdags kväll, maren vi skulle provsmaka var framplockad, det luktade jul och allt var så himla mysigt, Oscar var så exalterad så att han inte visste var han skulle ta vägen men det får man vara när man är barn, jag var exakt likadan :). Vi åt julmat och tittade på ett Päron till farsa i Las Vegas, hehe han är ju för skön pappan i den där familjen.. Sedan hade klockan blivit så mycket att det var dags att lägga sig så jag körde hem Jimmie och sedan gick jag och lade mig, när jag låg och läste hörde jag hur mamma lade ut alla paket under granen inför morgondagen :).

På självaste julafton stormade Oscar in kl 7 på rummet och sa "syrran du har försovit dig, du måste ju öppna ditt paket i strumpan", han är för skön ibland och hade tydligen vaknat redan kl 6 :).. Så det var bara att vakna och gå upp för att öppna det som låg i strumpan :).. SEdan ringde jag till Jimmie som skulle duscha innan jag hämtade honom så Oscar fick vänta med att öppna paketen under granen, i våran familj så öppnar vi dem på morgonen eftersom vi tidigare åkt runt överallt och inte hade tålamod nog att vänta tills vi kom hem på kvällen.. Sedan åkte jag och Jimmie ner till Hova för att lämna blommor hos farmor och hämta upp mormor och morfar, när vi kom hem så var det ännu mera paketöppning och sedan mat :)..
Efter det var jag tvungen att åka till Kumla eftersom jag skulle jobba och det var ju sådär lagom segt kan jag ju säga..
Men har fått en massa fina presenter samt pengar :)..

Idag ska jag också jobba, sedan ska vi hem till Laxå igen eftersom Daniel har kvar lite paket att öppna :).. Jag sparade våra gemensamma paket tills idag med så det finns lite kvar som jag med kan öppna :).. Sedan ska vi svänga förbi Kenth och Berit så att jag kan tacka för pengarna med..

Imorgon ska vi ut och fara igen för då ska vi till farmor som ska bjuda på mat och så har hon också lite julklappar att ge bort.. :).

Nu ska jag fixa iordning mig inför jobbet!

God fortsättning :).

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline