2008-12-17
Nu är våran plastgran (har fortfarande inte riktigt accepterat den) klädd och det blev faktiskt inte så tokigt som jag först tänkt mig utan den blev riktigt fin, har tagit ner dörren nu så katterna kan inte välta den nu i allafall..

Sitter och hostar och näsan är ena stunden rinnande och nästa täppt, sjukt irriterande att man ska bli förkyld nu, tror nästan att det beror på att jag inte har någon vinterjacka utan att jag går med min vår/sommarjacka, men så blir det när man inte har råd att köpa sig någon vinterjacka.. Hittade ju en jätte fin jacka på intersport men den var tyvärr över min budget..

Det var väldigt mysigt att komma upp imorse och se att någon av katterna hade spytt ner båda mattorna i hallen, lagt en stor spya framför dörren till datorrummet, en inne i datorrummet samt vid fönstret i köket.. Höll på att spy själv ett antal gånger när jag torkade upp det, var tur att jag hade tvättstuga idag så att jag kunde tvätta mattorna.. Nej usch det var inte mysigt alls..

Sitter och tittat på dokumänteren "Pregnant Man", rätt så fascinerande på ett sätt måste jag säga, man ställer sig frågan är han man eller är han kvinna? Intressant är det i allafall tycker jag..

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Maria sa...

Tack själv för julkortet :) Hmm, inte så fräscht med kattspya...jag vet precis!

Fröken Becca sa...

Jag har själv hittat några kattspyor i lägenheten, men det var mest då vi hade gröna växter hemma som katterna käkade på :) och sen spydde upp...

-------------------------
Svar: Robert jobbade så pass mycket förra året och tjänade jättebra så han fick högsta ersättningen från a-kassan. Men efter ett visst antal dagar så går det där ner. Jag är inte så insatt heller så ska väl yttra med så mycket om detta. Men jag förstår inte hur de tänka sig att man ska överleva på 300:- per dag :S

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline