2010-06-16
Igår var jag och Daniel hos våran barnmorska Rigmor, allting såg jätte bra ut (blodproverna vet jag inte än för de tog jag nere på LAB och får svar på vid nästa besök), magen låg precis där den skulle på kurvan, blodtrycket var väldigt bra, urinprovet visade inget och Williams hjärta slog så fint så. Fast man kan nästan säga att det är en myt det där med hjärtljuden, det sägs att om det slår över 140 slag/min så är den en tjej, men vi har ju sett att det är en pojke och ändå slog hans hjärtljud runt 150 slag/min. Nästa gång vi ska dit är den 6/7 om jag inte minns fel, Daniel skrev upp tiden i sin mobil, men jag tror att det var då vi skulle dit :).. Men då får vi träffa en annan barnmorska eftersom Rigmor har semester, men det ska nog gå bra det med :).

Imorgon far vi iväg till Linköping också för att göra 3D ultraljud, det ska bli himla spännande och roligt faktiskt :).. Lägger ut bilder från det imorgon kväll när vi kommer hem :).

Igår och imorse har vi nästan dött här i lägenheten, alla element på ena sidan av lägenheten (den sidan ut mot vägen) har haft högsta värmen på eller något, trots att jag stängt av dem, så när jag vaknade förut så ringde jag och anmälde detta, vi får numera ringa till Norrköping för sådant istället för direkt till Håkan. Tydligen var det inte bara vi som haft detta problem utan de har fått in felanmälan från hon under oss också. Han jag pratade med skulle ringa Håkan på en gång sa han, för att inte rinna bort här så gick vi ut och efter någon timma kom vi hem igen och tack gode gud så var elementen svala :D. Så varma som elementen varit nu var de inte ens i vintras då de hade behövt att vara det, på toaletten gick det knappt att vara för att det var så varmt, men nu är det svalt och skönt igen :)..

Nej nu ska jag ta tag i disken, det behövs!

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline