2010-06-20
Idag är det 107 dagar kvar tills våran lilla plutt kommer och jag längtar så otroligt mycket, längtar nästan lite mer nu efter 3D ultraljudet än vad jag gjorde innan.. :).. Jag hoppas att denna sommar bara svischar förbi och går jätte fort :).. Dock tror jag att tiden från 1 september när jag går hem från jobbet kommer att gå sakta :p.. Bara att hoppas att man har något att göra om dagarna så att det inte bara blir en massa dötid, fast iofs så kommer jag kanske inte att orka så mycket heller :)..

Underbart väder ser det ut att kunna bli under veckan, än så länge om man får vara en pessimistisk närking, jag jobbar natt imorgon och på tisdag och sen är jag ledig i över en vecka tror jag :).. Hoppas på mycket sol så att jag kan få sola lite.. Ska ta och åka hem till Laxå någon dag tänkte jag så att mamma och pappa får se filmerna från ultraljudet, sen passa på att bada lite i deras pool kanske :)..

Igår var det kalas, det var jätte trevligt att träffa alla :).. Eftersom vi bor så utspritt blir det ju inte att man träffas så ofta men ibland så :).. Men det var skönt att veta att man skulle åka hem, folk blev ju inte mer nyktra ju längre tiden gick om man säger så :P..

Igår trorjag minsann att det var min lyckodag, jag och en till personal åkte iväg med en ungdom för att köpa godis och jag skulle köpa tre pingvinstänger tänkte jag. När jag skulle betala så låg inte min plånbok i väskan och jag kunde inte förstå vart jag lagt den för jag hade ju den på morgonen när jag gick till garaget. På väg tillbaka till jobbet kommer jag på att jag tankade på morgonen och att jag då la plånboken på taket, PANIK!!!! Blev sjukt nervös och massa tanka började snurra, vad gör jag nu, hur spärrar jag kortet, hur gör jag med körkortet? Andreas (andra personalen) sa att vi kollar inne i bilen för säkerhetsskull och när vi kom fram till bilen såg jag att det låg något på taket, och vad var det? Jo min plånbok, som tur var hade jag inte knäppt den och den hade vikts upp och ena delen hade kilats fast under vingen på bilen. Det var nästan så jag började gråta så glad blev jag :p.. Sån tur som jag hade ska man inte ha sa Daniel :).. Jag ska ALDRIG mer lägga plånboken på taket när jag tankar, speciellt inte när jag är super trött och minnet är sämre än vanligt :p..

Är så GLAD över att bröllopet är över, det är ju det enda det står om i tidningarna, och visst det var jätte fint men herregud någon måtta får det väl vara. Tyckte att det var så töntigt när kungen var tvungen att be stadsministern om lov för att de skulle få gifta sig.. Men nu kommer det väl istället stå en massa om barn istället och när de ska skaffa det.

Oj nu måste jag göra mig iordning, ska iväg och jobba 8-15 har ingen lust alls, är jätte trött..

Ha det så bra!!

1 kommentarer:

Fröken Becca sa...

När man går hem på havandeskapspenning/mammaledighet INNAN barnet kommit så är det de första dagarna som är sega. Men sen tycker man det bara är skönt att få sova så länge man vill (och vila upp sig inför förlossningen) och kunna göra vad man vill om dagarna :)

Ni får passa på att göra nånting, du och Daniel, kanske gå ut och äta och gå på bio eller nåt sånt. Mysigt och välbehövligt :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline