2011-06-23

Idag har mitt lilla hjärtat busat hela förmiddagen med sin farmor, medan både jag och Daniel jobbade. Jag slutade ju dock klockan 11.30 så jag sprang in en snabbis på Marieberg (jäklar vad folk det var där) för att köpa present till Daniel och sedan vidare till Café Garden och köpte jätte god lunch. Jag kom hem runt 13 och allt var frid och fröjd, vid 14 blev William jätte ledsen jag tog upp honom från gå stolen och han ville bara mysa, vilket han inte vill annars. Kände att han var jätte varm så tog tempen som visade 38.3 grader. La honom så att han fick vila, när han vaknade så var han pigg och glad igen. Vid 18.30 blev han ledsen igen, tempen visade då 39.3 grader, då gav jag alvedon. När jag tempade igen vid 21.45 så visade den 39.9 med alvedon i kroppen. Pungen såg också jätte konstig ut så jag ringde 1177 som sa att vi ska ha koll på honom och får han 41 grade i feber så ska vi åka in, jag skulle även hålla ett öga på om pungen ändrar sig för så den ser ut nu ska den inte se ut. Nu ligger han och sover och jag hoppas på en lugn natt med inte alltför hög feber!

Febrig liten kille :(

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline