2011-05-10
Fy skäms på mig som varit så otroligt dålig på att blogga den senaste tiden! Har inte ens någon dålig bortförklaring att komma med, lusten har helt enkelt inte funnits där. Det är knappt så jag vet vad som hänt sen sist heller, dagarna flyter liksom bara på :). Vi har promenerat, jag har varit på Friskis med Cajsa och vi har myst med Hannah iallafall :). Jobbat har jag också hunnit med att göra :).

I helgen som var har William sovit över hos sin mormor och morfar, det hade gått super bra och han hade inte varit ledsen en enda gång :). Jag jobbade 7-16 både lördan och söndan och på lördagkvällen fick vi skjuts in till stan av Berit. Vi hälsade på Hannah och Marcus i deras nya fina lägenhet, tog oss ett par öl, åt god mat och tittade på film. Eftersom William inte var hemma så behövde vi inte passa någon tid och jag tror nästan att jag sov lite för gott för på söndan försov jag mig så att Marica fick ringa efter mig. Jag försover mig aldrig annars men då gjorde jag det, det var ju tur att det inte var några sura miner på jobbet i allafall :). Efter jobbet så åkte vi till Laxå för att fira lillebror Jimmie som fyllde år igår samt hämta hem William som jag hade saknat som en tok!

Igår var jag och Valerica ute på promenad men den slutade med att vi fick gå hem till Kenth och Berit där jag lämnade William och lånade deras bil för att åka hem och hämta mat då han blev lite hungrig :). Idag gick vi ner till Kumlasjön tillsammans med Sofie, Valerica och Linn samt deras goa barn och bara njöt av värmen. Solen tog lite för bra då jag bränt upp både armar och rygg :s. Men men jag får hoppas att det går ner och blir brunt :).

Nu går det undan i Williams utveckling vill jag lova, den senaste veckan har han lärt sig att både sitta själv och ta sig framåt och ser han något han vill ha så lovar jag att det går undan :). En sak som jag dock inte tycker är lika roligt är att han sen en vecka tillbaka har börjat att vakna om nätterna för att äta. Jag har prövat att ge honom större mängd mat under dagarna men detta har inte heller hjälpt så idag gjorde vi ett nytt test med gröt vid 18 sedan Mild Fullkornsvälling vid 20, dock var han inte så hungrig och åt bara 110 ml välling så om han vaknar inatt är det förståligt. Han somnade dock 20.30 och att han inte har vaknat än är väldigt förvånande faktiskt.

Nej nu ska jag lägga mig så att jag orkar gå upp imorgon, då ska vi hem till Cajsa och Meya för att träffa dem samt de andra mammorna/barn i föräldragruppen!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline