2011-05-30
Till och börja med får jag be om ursäkt för det dåliga bloggandet, ska försöka skärpa mig när dygnet får lite mer timmar ;).

Ihelgen så var jag ledig, otroligt skönt efter att ha jobbat tre helger på rad men jag klagar inte det är eget val och pengarna rullar in :).
I lördags så trotsade vi det gråa vädret och kalla blåsten för att åka en sväng till Ånnaboda och spana in fina bilar. Camilla, Chrille och sötaste Felix var också med :). Det fanns ett par stycken fina, men de kalla vindarna gjorde att vi inte blev speciellt långvariga. På hemvägen åkte vi förbi Daniels föräldrar, där fick jag mysa en stund med finaste Ella också :).
Igår styrde vi bilen mot Karlskoga där vi köpte en hokus pokus stol till William :). Efter det åkte vi till Laxå och fick mat hemma hos mamma och pappa. Morsdag var det också, dock får mamma sin present lite senare när jag pratat med Jimmie. Jag själv slapp diska så jag får väl se det som min present ;). Efter Laxå åkte vi till Daniels föräldrar där han lämnade en present till sin mamma som var mycket uppskattad :).

William sov hela natten inatt, så skönt :). Han vaknade kl 8, fick gröt och körde ett lekrace innan han somnade om kl 9.30 :). Nu är vi nästan precis hemkommna från bvc där det var 8 månaderskontroll idag :). Han visade att han kunde klappa händerna på riktigt idag och hörseln blev godkänd :). Växer så det knakar gör han också, fast det har jag märkt på sista tiden :p.

Längd 72 cm (110412 var han 68,5 cm)

Vikt 8730 g (110412 vägde han 7800 g)

Huvudomfång 45,8 cm (110412 var det 44.5 cm)



När Daniel kommer hem från jobbet ska vi åka iväg för dennas veckas mathandling.

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline