2011-05-31
Blir det inte mycket av längre, eller jo fast inte hela nätterna som förut. Inatt vaknade William kl 4, vägrade att somna om så han fick välling och drack upp det jag gjort iordning. Sen somnade han om och sov till 9. Men jag tar hellre att han sover nätterna igenom och vaknar kl 7 än behöva sitta och trösta om nätterna. Tips mottages mer än gärna på detta!!!

Pratade med BVC om detta igår och hon sa att när barn som sovit jätte bra (som William faktiskt gjort) närmar sig 8 månader så börjar majoriteten att sova sämre. Detta hade det gjorts studier i, det är någon speciell fas de går igenom. De vägrar också att somna på kvällarna eftersom de är rädda att missa något. Detta stämmer också in på William då det tagit över en timme att natta honom. Idag somnade han tack och lov redan 20.30 och det är en klar förbättring mot övriga veckan!
På torsdag ska han sova hos mamma och pappa och då hoppas jag att det går bättre!

Underbart väder har vi haft idag iallafall :).

1 kommentarer:

Sara G sa...

Jag har inget tips tyvärr :( Bara lite peppning att det kommer gå över! Emil var också i en sån fas vid typ 8-9 månaders ålder. Han var även extremt mammig då. Jag frågade på BVC om man skulle ge välling på natten eller vatten (som så många gett sååååå "goda" råd om) och hon sa att det där med vatten är gammalt, så var det förr. Numer, sa hon, så ska man lyssna på sitt barn. De kommer inte stanna i att vakna på natten och begära mat sa hon, och det var bara under en jättekort period som Emil ville det. Numera sover han hela nätterna, utom när han drömmer mardrömmar och tappar nappen...

Vad gäller nattningen så gjorde vi så att vi började med en kvällsrutin som funkar för oss och sen har följt med hela vägen, och då blev det bättre. Ett bad innan läggdags har också förbättrat både nattningen och själva sömnen, men det är ju tyvärr inte bra att bada varje dag (vilket är synd...).
Kämpa på, ni fixar det =)

Kram Sara G

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline