2010-11-03
Igår hade William ingen bra dag, eller jo under dagen var allt jätte bra. Vi tog en promenad innan regnet kom, mös och allt var frid och fröjd. Sen när kvällen kom så kom magknipet och gud vad ont han hade min stackars lilla bebis. Hur jag än försökte
så fick jag honom inte att somna trots att han var super trött. Min frustration växte i takt med att jag blev tröttare och tröttare, Daniel märkte som tur var att jag behövde avlösning så medans han tröstade och vankade fram och tillbaka här hemma så slickade jag kuvert med jobbansökningar som Daniel ska skicka iväg för att få ut mina aggressioner. Till sist fick Daniel honom att somna och jag tror att han var helt slut för han sov till kl 6 imorse.

Imorse vart det lite stressigt, jag hade stallt klockan på 8 (jag vaknade, stängde av klockan och sov 30 min till) så att vi skulle hinna dricka kaffe i lugn och ro innan William vaknade och skulle kläs och äta, idag var det nämligen dags för BVC. jag hann väl dricka en klunk av kaffet så vaknade han. Så han fick ligga i soffan bredvid mig medan jag drack upp kaffet. Innan BVC så hade vi tvättstuga, vi hann starta maskinerna innan det var dags att vara där.

På BVC gick det jätte bra, vi tog upp det här med magknip. Vi ger ju honom redan Sempers magdroppar en gång om dagen samt laktulos mot förstoppningen men våran sköterska tyckte även att vi skulle ge honom Miniform för att se om det lättar upp det hela. Han växer och växer min lilla pojk, snart väger han hela 4 kg :).

Vikt: 3930 gram (101026 vägde han 3580 gram)
Längd: 54 cm (101026 var han 53 cm)
Huvudomfång : 38,8 cm (101026 var det 37,8 cm)

Efter BVC hängde jag upp tvätten samt ringde till hyresvärden för att tala om att det läcker in vatten från fönstret i vårat sovrum. Han kom själv, tillsammans men vaktmästaren, för att inspektera eländet. De kom fram till att fönstret måste ha nytt chit (vet ej hur det stavas), detta kan inte göras förrän det slutar regna ute så att det hinner torka upp, jag hoppas att det blir fixat innan vintern kommer för detta kan ju förklara varför det är så kallt i sovrummet på vintern.

När tvätten torkat och kommit upp till lägenheten for vi iväg till Örebro för att hälsa på familjen Widarsson/Emdemalm, där bjöds det på gott fika och trevligt
sällskap :). Ella var lika söt som innan, dock måste Maria lära henne lite vett när det kommer till skötbordet ;).. William sov gott i Marias famn medan vi fikade :).

När vi kom hem så åt han och däckade, klockan var vid 19.30 typ och jag tänkte att nu sover han kanske för natten, vad fel jag hade :p. Det tog väl ca 20 min så vaknade han och var super pigg. Lyckades få honom att somna vid 23, men denna kväll var mycket bättre än igår, det var lite gnäll men inget som man blev frustrerad över :). Så nu hoppas jag *peppar peppar* att Miniformen funkar.

I måndags var finaste Hannah här och mös med oss, det var jätte trevligt och William fick så fina presenter av henne, hon skämmer bort våran son :).


Nu ska jag kika lite på tv sedan gå och lägga mig!

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Fröken Becca sa...

Sv: Jag fick tipset att öka graderna till 34-35 grader och ha MYCKET vatten så de slipper frysa :)

Vi köpte våran insats på babyproffsen och våran glider lätt ifrån när man satt i Tove i insatsen, för hon skjuter ifrån med fötterna mot baljan och då flyttar sig insatsen... Inget bra!

Fröken Becca sa...

Sv: Tove gled också ner i sin insats, och gör det fortfarande så det gäller att vara med hela tiden, men när de blir lite större så tar de stöd med armarna i armstödet så de glider inte ner lika lätt :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline