2010-11-26

När fick du reda på att du var gravid?
24 januari 2010, 4 dagar innan beräknad mens :)

Var bebisen planerad?
Ja det var han.

Vad heter ditt barn?
William Erik Wilsson

När var du beräknad att föda?
5 oktober

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, han stannade i magen 2 dagar extra och kom ut den 7 oktober klockan 20.46

Hur stor var barnet vid födseln?
3120 gram och 49 cm lång

Hur lång tid tog förlossningen?
Blev inlagda för igångsättning den 5 oktober, men inget hände förrän den 7.e, själva värkarna startade på torsdag eftermiddagen någon gång, sen när krystvärkarna kom igång så tog det bara 45 minuter och klämma fram honom.

Hur började din förlossning?
Blev inlagda på USÖ för igångsättning.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in?
Inget

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
30 minuter

Blev det komplikationer?
Nej

Var du rädd för något?
Nej

Skrek du?
Ja, jätte högt enligt Daniel, men fasen det gjorde ju så jäkla ont!!

Hur många var inne i förlossningsrummet?
4 stycken, med mig och Daniel.

Hade du någon nära med dig?
Daniel

Tog du någon smärtlindring?
Lustgas som fungerade alldeles utmärkt förutom på slutet, sen blev det epidural och den fungerade inte alls på mig. Prövade tens också, men det gjorde sjukt ont.

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja
Tog ni reda på könet?
Ja

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Vi trodde faktiskt båda två att det var en pojke.

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
Det blev en bebis på första försöket.

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Vi hade William som namnförslag redan innan han blev till, så efter att vi fått reda på att det var en pojke så bestämde vi oss för det :).

Hade du en svår graviditet?
Det vill jag verkligen inte påstå att jag hade, känner att jag kom väldigt lindrigt undan.

Mådde du illa?
Bara enstaka gånger de 12 första veckorna, kräktes bara en gång.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Vi får se! :)

Har du fått några bristningar?
Ja, massa på magen. :(

Var du nervös inför förlossningen?
Nej det var jag inte. Dock blev jag nervös när vi blev inlagda för jag hade inte förberett mig alls på det.

Hade du några cravings?
Inga alls

Vad gillade du för mat?
Åt det mesta, kunde dock inte äta köttfärs på hur länge som helst, lukten gjorde mig illamående.

Hur reagerade du/ni när du plussade?
JÄTTE GLAD!! Tog hur många graviditetstest som helst bara för att vara på den säkra sidan :). Daniel blev så klart också glad, men tror inte att han fattade det riktigt förrän vi var inne och gjorde KUB.

När kände du första sparkarna?
Hmm jag minns inte :(. Dock kände jag att det fanns en bebis i magen under påskhelgen och då var jag i vecka 13.

Bästa graviditetsminne?
Första gången vi fick se vårat lilla barn på ultraljud

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Haha jag hade inte ens gått över tiden när jag gjorde första testet så jag visste det ganska tidigt.

Hur mycket gick du upp i vikt?
22 kg sen inskrivning.

Hur länge ammade du?
Försökte i en vecka, men William vägrade ta bröstet.

Hur blev ditt hår?
Har inte märkt någon skillnad.

Vem är barnet mest lik?
Jag vet inte faktiskt, han har nog drag från oss båda än så länge.

Vad är det bästa med att ha barn?
Allt måste jag säga, han är helt underbar och jag älskar honom av hela mitt hjärta!

Vad är det sämsta med att ha barn?
Sena nätter när han bara gråter och man gör allt för att trösta men inget hjälper.

Är ditt barn döpt?
Nej det är han inte.

Hur gammal är barnet nu?
Han är 7 veckor och 1 dag :).

1 kommentarer:

Fröken Becca sa...

För mig fungerade inte lustgasen alls utan det var epiduralen som räddade mig :) efter att jag fått den vid 13 så har jag inget minne förräns klockan var 14.55 och det var dags att krysta :P

Strechmarks, inget kul alls. Jag har massa över hela magen jag med. HEJA BADDRÄKT!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline