2010-11-10
Daniel är iväg och jobbar, William ligger här i soffan och sover och jag passar på att sitta här en stund. Det är faktiskt lite långtråkigt här hemma utan Daniel, man kan ju inte göra så mycket med William mer än att mysa, vilket är helt underbart, men man önskar tills han blir lite större så att man kan leka lite med honom. Han
har börjat bjuda på ett par leenden nu min lilla kille, de är inte många men när de kommer så ser man att det är ett riktigt leende och inte bara gaser. Kan inte riktigt fatta än att han blir 5 veckor imorgon, tiden går så sjukt fort.

Igår trotsade vi snökaoset och tog oss upp till BVC, blev ju ingen promenad i vagnen dit kan jag säga utan vi tog bilen :). Läkaren tittade, lyssnade och kände på William och satte en godkänd stämpel i pannan på honom :). Gått upp i vikt hade han också gjort medan längden stod still. Nästa gång ska vi dit om två veckor.

Vikt: 4180 gram (101103 vägde han 3930 gram)
Längd: 54 cm (101103 var han 54 cm)
Huvudomfång : 38,9 cm (101103 var det 38,8 cm)



Jag tycker att det är så roligt att varje år när den första snön eller halkan kommer så blir det rent ut sagt kaos i trafiken. Det handlar ju fasiken om sunt förnuft och anpassa hastigheten efter väglaget, det säger ju sig självt att man inte kan köra 110 på motorvägen om snön vräker ner och det redan ligger över 1 dm på vägbanan. Själv vägrar jag att gå ut, snö är fint till jul inte innan jul och inte efter jul utan bara på jul. Sedan vet jag ju att vi lever i ett land med fyra årstider, men bara för det behöver man inte tycka om snön så det så!!

Nej jag ska väl ta och göra lite nytta här hemma innan plutten beslutar sig för att vakna!

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline