2010-11-16
Efter att ha läst boken "Växa och upptäcka världen" så har vi förstått att William befinner sig i en fas, nämligen den som inträffar vid fem veckors ålder. Han är inte speciellt rolig emellanåt, det är mycket gråt och allmänt grinigt men så fort man tar upp honom så blir han nöjd. Han äter också sämre, slår bort flaskan för att i nästa stund bli hysteriskt hungrig, slår bort flaskan ja så fortsätter det så. Han äter heller inte upp allt som han gjorde förut vilket resulterar i att han blir hungrigare tidigare än innan. Han är också svårare att natta, om han inte somnar i min famn förstås, dock somnade han redan vid 20 idag vilket inte hänt många gånger så jag räknar med att han vaknar snart igen. Igår somnade han vid 21, vaknade 01 och
åt för att sedan bajsa och då var det ju kört. Han blev jätte pigg, ville bara ligga i våran säng och snurra runt, blev arg när han inte fick det. Vi klockan 2.15 fick jag honom att somna om bredvid mig men till och med då bökade han runt och ville snurra. Klockan 3.15 vaknade jag och lyfte över honom till sin säng och efter
det somnade jag om och vaknade 6.30 då det var dags för mat igen. Egentligen borde jag också gå och lägga mig för att sova för att ta igen lite sömn, men ska se på det inspelade avsnittet av Bartenderskolan innan. Något som William börjat med som verkligen får mig att smälta är att le, dock är han lite svår charmad ibland, men när han ligger på skötbordet och tittar upp på Pingu som hänger ovanför honom så ler han som aldrig förr :).
Idag har Daniel varit hemma från jobbet, han har gått och blivit jätte förkyld stackaren, igår fick han sjukanmäla sig efter halva arbetspasset för att han bara blev sämre och sämre. Idag är det lite bättre, men han snorar som aldrig förr. Nu håller jag alla tummar jag har för att varken jag eller William smittas.

Vårat hem håller på att förfalla, det ser rent ut sagt för jävligt ut och jag mår illa av att se det. Men det är inte lätt att städa när man har en liten kille som vägrar sova under dagtid, om det inte handlar om en powernap på 10 minuter. Eftersom Daniel är förkyld får han förtillfället inte röra William så är det inte jätte lätt att hinna med städningen. Men imorgon ska jag i allafall ta och dammsuga, katthår nästan precis i varje hörn av lägenheten.

Nej nu ska jag kika på tv!

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Fröken Becca sa...

Städningen blir inte så prioriterad när de inte sover så mycket på dagen. Vi brukar ta städningen när Micke kommer hem från jobbet så vi är två. :) SÅ en kan städa och en kan leka med Tove.

Maria sa...

Det där med att inte hinna städa känner jag igen....man får liksom släppa den stressen i början. Jag tyckte det var skönt när vi väl fick in ordentliga kvällsrutiner för när Ella somnade så passade jag på att röja undan allt som man inte hunnit under dagen. Likadant när hon sover efter lunch. Den ordentliga grovstädningen går ju bäst om man är två. Jag kan passa lillen om ni vill göra ett ryck hemma någon dag :D :D :D

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline