2010-11-13
Ja nu är vi ensamma om kvällarna igen, Daniel jobbar som sagt igen. Detta är lite långtråkigt men som tur är förgyllde Hannah min kväll i torsdags och igår styrde William och jag bilen till Hallsberg där vi hade Idolmys med Sandra :). Fick en så otroligt fin tavla av henne och Niclas så jag blev alldeles rörd :). En bild kommer på den snart :). William kom också på hur man rullar från rygg till mage igår, detta resulterade i att killen absolut inte skulle sova igår, så tio över ett slog han ihop sina blå och somnade. Han vaknade igen vid fem och var hungrig och jag var så sjukt trött så jag somnade medan jag matade honom, vaknade av att Daniel sa till mig att jag inte fick sova när jag matar honom :). Hade kunnat döda för en ordentlig sovmorgon imorse, eller ja jag fick ju sova till halv tio, men var inte alls utsövd medan min kära sambo valde att sova till kl 13. Men det tar vi igen sen jag och William när han har blivit tillräckligt stor så att han kan kittla sin far :).

Idag var vi en snabbis på Marieberg för att köpa farsdagpresent, det blev presentkort på Dressman till både pappa och Kenth, Daniel får kalsonger för det behöver han :p. Gudars vad folk det var på Marieberg idag, frågade inne på Dressman om de hade något speciellt jippo, men de sa att det alltid är så här dagen innan farsdag, då vet man det till nästa år ;). Var inne en snabbis på H&M också för plutten behövde ny pyamas i strl 62, det blev hela 3 stycken :). Sedan så hittade jag hans outfit till jul, det blev skjorta med fluga och väst och finbyxor :). Han kommer att vara så fin så :). De senaste gångerna vi varit på Marieberg så har det stått hemlösa utanför och sålt Situation Stockholm, men jag måste säga att jag blir ju inte speciellt sugen på att köpa en tidning för att hjälpa dem när det också står en as packad och nerpissad hemlös bredvid honom som knappt kan stå på benen. Nästan så att man önskar att det alltid fanns vakter på Marieberg som man kunde säga till.

Imorgon styr vid kosan mot Laxå för att hälsa på och äta lite mat, ska bli himla trevligt :).

Nej nu ska jag kika på tv innan det är dags för sängen.

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline