2010-11-24
Idag var vi på BVC för vägning och mätning av lillkillen :). Det gick himla bra trots att han var lite små hungrig, han sov innan vi åkte dit så han hann inte få i sig så mycket mat, iofs ville han inte ha heller eftersom han nyss vaknat. Vi tog upp en del frågor som vi funderat över, bland annat det här med rutiner. Hon tyckte att det kanske var lite för tidigt att införa det just nu, eftersom han kommer att gå igenom så mycket den kommande tiden, det är lättare att styra när de blir uppåt halvåret. Men ska ändå försöka få in någorlunda rutin på kvällar. Idag somnade han 23.30, vilket jag tycker är helt överkomligt eftersom jag själv är vaken, men inte till klockan 3 på natten. Men att han somnade så sent kan helt klart ha med förkylningen att göra. Sedan skulle vi passa oss för att suga för mycket med Näs Fridan eftersom det kan göra att han blir ännu mer snorig, så nu har jag bara gett droppar och näsan låter mycket bättre! Lillen hade växt massor också, men det syns ju så klart på honom :).

Vikt: 4640 gram (101110 vägde han 4180 gram)
Längd: 57 cm (101110 var han 54 cm)
Huvudomfång : 39,9 cm (101110 var det 38,9 cm)

Efter Bvc åkte vi en snabbis till Marieberg, Daniel behövde nytt vax. Vi passade på att spana lite efter julklappar. Hittade till Jimmie, kunde dock inte köpa det i brist på pengar, men ska in någon dag och handla. Men så mycket mer fynd hittade vi inte, blir väl presentkort som vanligt :). Måste ordna barnvakt till William den dagen vi ska in och handla så vi slipper tänka på honom utan bara kan handla så fort som möjligt. Klickade hem en julklapp till Daniel idag och i tisdags klickade jag hem julklapp till mamma och Berit så nu är de klara :).

Iår är det nog första gången det inte blir julpyntat här hemma till första advent, det hinns liksom inte med :(. Måste göra en ordentlig grovstädning och det går inte när man har en liten bebis som vill ha uppmärksamhet. Ska höra med Berit om hon har tid någon helg och ta honom så vi kan egna oss åt städning både jag och Daniel.

Nej nu ska jag nog ta och lägga mig!

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline