2009-06-21
Då har man äntligen semester, eller man kan ju säga att jag redan haft det i en vecka eftersom jag bara hade två arbetspass denna vecka :).. De här två dagarna på jobbet har varit så jooobbiga, eller kanske inte, det skulle ha varit två ungdomar på kortis så igår när jag kom dit förväntade jag mig att världens yrväder skulle möta mig i dörren men så blev det inte eftersom den personen avbokat. Så istället hade vi bara en ungdom som är världens lugnaste och klarar sig helt själv, men man vill ju inte ta ledigt heller eftersom denna helg är bra pengar så då är det bara att stå ut.

Midsommar firades för första gången på jag vet inte hur många år utan diverse alkoholhaltiga drycker men jag hade otroligt trevligt ändå och jag mådde fruktansvärt bra när jag vaknade igår :). Först var det sill och potatis som stod på menyn hemma hos Kenth och Berit dit kom också Johan och Maria och det är så roligt att se hur Marias mage växer och växer :). Senare på kvällen, efter att U-21 matchen var slut, åkte vi in till Maria och Johan i stan för att umgås, äta god mat och spela spel. En väldigt trevlig kväll måste jag säga, dock var det lite varmt i lägenheten och det bevisades i att jag fick värmeutslag :p.. Vi spelade TP och det var allt annat än lätta frågor, Johan började med en svag insats men avslutade starkt och vann hela spelet :). Det kanske var bäst för husfridens skull ;).. Denna trevliga kväll tycker jag ska göras om inom en snar framtid, en tripp till Söderköping måste också planeras in, kanske även Kolmården? ;).

I veckan ska det bakas lite, Daniel har beställt morotskaka till sin födelsedag och då måste man ju självklart uppfylla denna önska ;). Jag tänkte även pröva på att göra cheesecake istället för tårta, blev inspirerad av Maria :). Men denna gör jag inte förrän på fredag förmiddag.
Det ska även lackas utemöbler i veckan med, Daniel har slipat klart dessa nu så nu är det bara att börja pensla :).

Nej nu ska jag nog ta och gå och lägga mig!

Ha det så bra!

4 kommentarer:

Livet Enligt Emma sa...

vilken händig karl du har carro :D

Yliharju sa...

Va mysig du är gummman.. :D hur är det med dig? hur va din midsommar? :D PUSS

Yliharju sa...

Jaaa haa men hade ni trevligt då? jaahaa ne men jag trodde ni skulle till Sandra? jag hörde att hon hade fest? ... va skönt du.. vad ska du göra på semestern då? Puss

Fröken Becca sa...

Har sommarstugan vid Borasjön utanför Laxå.

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline