2009-06-14
Nu är jag ledig enda fram till lördag och det ska bli så himla skönt, dock känner jag på mig att jag kommer att bli så otroligt uttråkad redan efter ett par timmar imorgon, men får hoppas på bättre väder så att man kan gå ut och hitta på något :).

Födelsedagen i onsdags var kanon :).. Trevligt att ha alla här, dock mådde ju pappa pyton bara efter en liten stund här hemma, han har tydligen gått och blivit tok allergisk mot katterna. Men annars var det en jätte trevlig eftermiddag och jag är supernöjd med alla presenter jag fick :).. Snart fyller Daniel år med så då blir det kalas igen :). Fast då ska vi vara hemma hos Kenth och Berit så att pappa inte behöver bli dålig.. :p.

Helgen har spenderats nere i Finnerrödja för att hjälpa pappa på hans auktion och jag kom faktiskt hem med ett riktigt fynd idag :).. Han hade med en massa saker som sålts på Guldängeln förut och jag blev så betuttad i en trelådig byrå, den ser gammal ut fast den är helt ny, så den köpte jag och den står nu i våran hall och ser fin ut :).. Ropade in ett skåp också i samma stil men det tyckte min kära sambo att vi inte hade plats för så min kusins fru fick ta det istället. Men ett sådant skåp ska jag ha i framtiden :)..

I fredags hade jag och Daniel så sjukt tråkigt så vi beslöt oss för att ta en sväng i bilen, färden hade inget mål så rätt som det var befann vi oss i Fjugesta men det stället lämnade vi fort som attan :p.. Vi ringde Maria och frågade vad hon skulle hitta på och svaret gjorde att vi hamnade hemma hos henne och Johan, fast Johan åkte och jobbade, och kollade på "Vi hade i allafall tur med vädret - igen" och snackade lite skit :). Pratade lite om midsommar och så, men skulle höras mer i veckan om det.

Nej nu ska jag kika på tv..

Tack Sandra för paketet på posten, blev riktigt förvånad men glad :). Nu väntar jag bara på att din lilla plutt ska ploppa ut så att jag kan komma och hälsa på :)..

Ha det så bra!

8 kommentarer:

Lina sa...

grattis i efterskott gumman! var i kroatien när du fyllde ju! Pussa

Annika sa...

Haha, nää :( Jag bakade bullar :P

Fröken Becca sa...

Ja, vi flyttar ihop. Det skedde tidigare än beräknat då det hände saker omkring som krävde att han flyttade in hos mig :P Inte mig emot.

Fröken Becca sa...

Nej, han äter inga grönsaker (jo isbergssallad) och inga frukter (jo bananer) Han tvärvägrar äta det också så det är inte enkelt :D

Annika sa...

aha, men det är skönt att slippa snåla.. Nä, har inte alfakassa, får pengar från försäkringskassan, varierar mellan 5000 & 5500kr. Men vet inte vart alla våra pengar ta vägen, helt plötsligt är dom slut & det är inte ofta vi köper kläder. Japp, vi ska till Hasselfors på midsommar.. aha, men det ger väl bra med pengar att jobba i midsommar?? Jag har nog mina aningar om vem det kan vara. :)

Fröken Becca sa...

ja, jag menar det! jordgubbar är ju gudomligt gott.

Annika sa...

Vi ska börja skriva upp den här månaden vart allt pengar tar vägen. & kolla på vad man kan sprar in på & så.. Hemtelefon behöver vi ju egentligen inte, har det bara för bredbandet, fick räkning idag på 8,60kr :S Japp, jag har sökt ca 20 usk jobb, men dom säger typ bara att det har kommit in dubbelt så många ansköningar än vad det har gjort förut & att jag har lite för liten efarenhet. Men börjar förhoppningsvis att plugga i augusti & när jag är klar med det så ska jag verkligen försöka få praktik genom ams, dom har varit lite svåra med det nu under våren. Om jag inte har fått jobb förstås. :)

Lina sa...

hehe ja mina tår jag. =P Vi ska till Qv´s sommarstuga som det ser ut just nu. Sj då? Jobbar du som vanligt lr ska ni dit? hehe. Pusssa

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline