2009-03-22
Vad hände med våren som stod alldeles runt knuten och var längtad av många? Vad hände med solen och värmen man kände lite svagt när man promenerade? Jag vill ha våren tillbaka, vill inte ha snö längre jag är trött på snön, jäkla Sverige säger jag bara ingen ordning med något i det här landet.

Fredagen hemma hos Hannah var hur mysig som helst.. Var så roligt att få träffa henne igen och Linda med som jag inte träffat på evigheter.. Lilla Enzo var hur söt som helst fast han bara sov hela tiden :).. Bilder på Enzo kommer så fort jag orkar lägga in dem på datorn :p.. Vi pratade en massa skit, gamla minnen och åt pizza samt tittade på Lets Dance, vi hade så där mysigt som man ska ha en fredag kväll :).. Roligast var det när vi skulle beställa pizza..

Står och tittar på menyn.
Hannah: Jag ska nog ha en sån där chihuahua.
Jag: Vadå chihuahua? Det finns ingen pizza som heter så.
Alla skrattar.. :).

Nu minns jag inte vad pizzan hon kollade på hette, men den hette definitivt inte chihuahua :P.. Hon är för söt min vän Hannah :). Vi får ta och göra om den här kvällen snart igen tycker jag..

Igår så tog vi det lugnt.. Var bjudna hem på mat till Berit och Kenth, Maria kom också.. Vi hade totalt glömt bort att Berit fyller imorgon och det var därför vi skulle dit :p. Det blev god mat och gott fika.. Sedan skyndade vi iväg till marieberg för att köpa kattsand och så gjorde vi även ett besök på Blomsterlandet för att köpa en blomma till Berit eftersom hon inte ville ha någon present.. På kvällen tog vi det bara lugnt.. Jag gick sedan iväg för att jobba natt på Odengatan, var riktigt lugnt i natt så det var nästan lite tråkigt..

Idag vaknade jag klockan 12, efter att ha sovit 4 timmar vilket är på tok för lite.. Men jag vaknade när Daniel gick upp och kunde inte somna om. Vilket inte var någon idé heller eftersom pappa skulle ringa vid 13 för att jag skulle hjälpa honom att tömma en lägenhet här i Kumla.. Det gick relativt snabbt att göra det, de hade packat väldigt mycket själva..

I veckan är det jobb måndag till söndag.. Lite träligt men inget att göra något åt.. Behöver pengar..

Nej nu ska jag ta och göra i ordning mig för natten och lägga mig..

Ha det bra!

2 kommentarer:

Yliharju sa...

hahahahahaha!! jag skulle ju ha en ciao ciao.. hahah.. jag dör! men det bjuder jag på ;) Tack för en underbar fredag, hörs snart? :D PUUSS

Yliharju sa...

hahha.. men jag dör. jag menar vem skule döpa en pizza efter en hund. HAHA!! Ja men verkligen! :)) vi får inte vänta så länge denna gång.. Händer i veckan då hun? PUSS

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline