2009-03-10
Det är lite deppigt här hemma för tillfället eftersom Daniel fick reda på igår att det var han som skulle få gå från jobbet.. Men det var inte hans chef som informerade detta utan facket.. Facket tyckte att Färdig Betong hade skött detta mycket oproffisionellt och att det fanns andra som kunde få gå istället.. Så jag sa till Daniel att han inte får ge sig utan att han ska ta hjälp av facket och strida för detta, speciellt nu när han lärt sig Lindesbergs fabriken och för att det finns en gubbe som faktiskt ska gå i pension nästa år.. Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra om det inte funkar, det är ju hans lön som gör att vi klarar oss.. Vi får väl tränga ihop oss i en etta i slumkvarteren (på andra sidan trafikljusen), men det är ju inget jag ser fram emot direkt.. Aja vi får se vad detta slutar med, uppföljning kommer säkert..

Idag har jag tvättstuga, hade ingen lust alls att gå upp imorse men hade inget val.. Men idag var jag så ful att jag tvättar i båda tvättstugorna.. Den gamla var ledig och i den nya finns det bara två maskiner och jag behövde köra fyra.. Men de i gamla tvättstugan är färdiga om ca 20 minuter så då ska jag springa ner och ta hand om dem så att inga blir sura :p..

Annars händer det inte så mycket idag..

Nu ska jag surfa vidare.

Ha det så bra!

8 kommentarer:

Maria sa...

Usch vad trist, hörde om brorsan. Ja, han får kämpa på! Hur resonerar de...sist in-först ut eller?

Fröken Becca sa...

Tråkigt att han måste gå... Det är inte roligt att man ska tänka på varje liten slant varje månad (jag vet ju eftersom Robert varit arbetslös i 1 år och 3 månader nu och snart får han inget bidrag länge och det innebär att vi måste leva på min lön...)

Annika sa...

Det går säkert bra i Motala, dom hittar nog inget fel.. Hihi, det är inte så svårt att få ihop till så många maskiner, vanliga kläder i två, underkläder i en, dukar i en, Cattiz alla filtar i en, två med lakan, & badrumsmattan... :) Men det träligaste av allt är att varje maskin tar 1.5timme :S Hade räckt med 40min..

Annika sa...

Den här gången är det bara ultrjaljud på buk, sen det är inte lika "jobbigt" som förra gången iaf.. 40graders maskinerna går på ca 1,20.. det är nog därför det bara finns två tider per dag.. 07-14 eller 14-21..

Fröken Becca sa...

Precis, vi har också en hyra på 5800:- och så har man ju en ny bil som ksotar 3500:- varje månad i lån, och sen ska man betala tillbaka på CSN på 2018:- var tredje månad. Och så har man ju mobil, bredband, telefon och andra småutgifter. Som tur är har jag två jobb och får ut ungefär 11000-13000 varje månad efter skatt men det kommer inte räcka särskilt långt om R endast kommer få 280:- per dag...

Fröken Becca sa...

Det är pisstråkigt med räkningar :) Eftersom R jobbade natt hela 2007 och fick ut nästan 19-20 000 varje månad plus hade inkomstförsäkrning så fick han 15 000:- ändå nästan hela 2008 när han var arbetslös. Men sen tog försäkringskassan över hans ärende och nu får han kanske ut 11000:-

Fröken Becca sa...

Haha, ja det var nog dig som Magnus skulle träffa. Du var ju hem till mig en gång iaf :)

Yliharju sa...

gummman va ledsen jag blir. finns det inget facket kan göra? hälsa så gott till DW från mig! LOVE

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline