2009-03-30
Idag är jag ledig och det är faktiskt jätte skönt :). Skulle ha varit ledig imorgon med men de ringde från ett gruppboende på Södergatan här i Kumla och frågade om jag hade lust att bli timvikarie hos dem och det är klart att jag vill så jag ska jobba där imorgon kväll. Detta betyder att jag ska jobba 13 dagar på rad, men hey vad gör man inte för lite extra pengar, efter dessa 13 dagar så är det typ tomt i kalendern så det gäller att passa på att jobba medan man kan.. Men kommer garanterat att vara jätte trött dessa två veckor men det är skit man får ta.

Nu har jag varit framme och lämnat in undervattenskameran vi hade i Thailand, lite efter med det, får hoppas att det blir några bilder. Ska hämta dem på onsdag i såfall.. Efter det så var jag ju bara tvungen att gå in på skoaffären och tror ni inte att jag hittade ett par skor där inne.. Ett par vagabond i tyg som man knyter, vet inte vad de kallas såna skor :p.. Men jag köpte dem i allafall, ville egentligen ha ett par låga converse skor men dessa var ju lite billigare fast det kanske blir ett par såna med :P..

Snart ska jag ner till Laxå och hälsa på.. Pappa ringde igår och frågade om vi ville komma och äta men då skulle ju jag jobba och jag hörde på hans röst att han blev lite ledsen så jag åker ner idag istället.. Sedan ska jag och Daniel iväg till Willys för att handla mat, har gjort en meny för fyra veckor framåt, gör det lättare att komma på vad man ska handla då..

Nej nu ska jag ta och fixa här hemma och sen fara iväg..

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Lina sa...

Carro, du vet att jag alltid finns för dig vännen min! även om vi inte ses så ofta så vet man vilka ens vänner är. Jag har sjukt mkt i mitt liv just nu och hinner knappt med mig själv. Visst, krogrundorna flödar, men det är det enda typ... Vi får ta och ses snart! Samla ihop alla till påsk kanske? Vad gör du på långfredagen? Pussa

Yliharju sa...

hun fan va duktigt att planera i fyra veckor framåt har nog aldrig jag kunnat gjort.. va händer annars vännen? Love

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline