2009-02-08
Nu var man tillbaka i Sverige igen och det var verkligen ett kallt välkomnade man fick.. Snö och halt och ännu mera snö kom det senare på kvällen.. Fy fasen säger jag bara.. Den bruna färg jag tyckte att jag fått i Thailand rann av mig så fort jag satte fötterna på svensk mark och nu är man lika blek som innan man åkte..

Resan har varit underbar, dock var det ju inte speciellt kul att sitta på ett plan i 12 timmar men det var helt klart värt det när man kom fram. Jag uppmanar alla som funderar på att spara undan pengar för att åka utomlands under sommaren/hösten att strunta i det, SPARA till en Thailandsresa istället det slår allt vad Mallorca, Kreta mm har att erbjuda..

Under vår vistelse i Thailand har vi hunnit med att rida på elefant, snorkla bland fiskar, besöka stränder med turkost vatten och kritvit sand, en tripp till Phuket samt Patong (ett ställe jag aldrig skulle bo på om jag åker till Thailand igen), minigolf i djungelmiljö med massa stora äckliga spindlar, mygg och ödlor samt en hel del shopping (är fem par jeans rikare :p)..

Är så svårt att få ner allt man sett och upplevt bara genom att skriva om det lättare att berätta när man visar bilder och så.. Men resan var värd varenda småpeng man sparade ihop..
Har ju också hunnit med två läkarbesök, eller tre med återbesök, och det var ju en upplevelse de har riktigt starka mediciner där nere i allafall.. :). Åt antibiotika i två dagar och var helt frisk efter det :).

Var så roligt att komma hem och träffa katterna igår med, de har varit riktigt saknade faktiskt :)..

Idag står tvättstuga på schemat, mindre skoj med tanke på all tvätt som man samlat på sig.. Annars händer det nog inte så mycket mera än att ta det lugnt..

Veckan består av jobb samt besök hos frissan.. Får se vad jag hittar på för något, ska både slinga och klippa, men håret ska nog vara kvar i den längd det är..

Aja nu vet de som läser denna blogg att man är hemma och allt är bra! Kommer att komma bilder från resan nåon gång också så det är bara att hålla utkik på bilddagboken eller facebook :)..

Ha det så bra!

1 kommentarer:

Maria sa...

Vad skönt att allt har gått bra! Vi måste träffas någon dag och kolla bilder och höra allt!! Vad gör ni imorgon em?
Vad har du för bilddagbok?

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline