2009-02-10
Jag har fortfarande inte kommit ifatt med tiden här i sverige, vilket börjar att bli sjukt irriterande eftersom jag vaknar runt 3 på natten och är jätte pigg.. Får tvinga mig själv att somna om och imorse var det inte skoj när klockan ringde 5.20 och man skulle upp jobba.. Riktigt segt var det på jobbet idag med eftersom vi inte hade några ungdomar på morgonen, så det stod städ och handling på schemat men när det var klart så fanns det inte mycket mer att göra..

Imorgon är ja ledig vilket ska bli rätt skönt, torsdag klippning sedan ringde de från det ny öppnade boendet här i Kumla och undrade om jag kunde gå bredvid där på torsdag för att kunna jobba extra och visst kunde jag det.. Bra att få in fötter överallt så att man kan få en massa extra pengar.. Jag tror att jag kommer att komma upp i en normal månadslön denna månad med så det är ju kanon bra :).. Speciellt när nu när lånet till csn ska börja betalas in, men ska ringa till dem och be att få betala in en liten summa varje månad istället för 1600 var tredje..

På lördag är det Alla hjärtansdag och jag förstår inte riktigt hysterin kring det hela.. Visst jag brukar påminna Daniel flera veckor innan och så, men i år känns det lite som det kvittar.. Visst det är alltid skoj att få blommor och en liten present (speciellt när detta inte händer alltför ofta).. Men i år jobbar jag till 16 och sedan vet jag inte vad som händer.. Kanske lagar lite mat och har mys med någon film, vi får se..

Idag gick Daniels farfar bort, sorgligt tycker jag. Men samtidigt var det väldigt skönt för honom eftersom det har varit väldigt många resor fram och tillbaka till USÖ den senaste tiden. Daniel är ju ingen person som visar känslor så jag vet inte riktigt hur han tar det hela. Han säger att han tar det bra och att det var bäst så för hans farfar så jag får lita på vad han säger, men sorgligt är det i allafall.

Nej dags att fixa lite!

Ha det så bra!

Vila i Frid Yngve Widarsson!

2 kommentarer:

Maria sa...

Widarssons och känslor har väl aldrig varit någon större hit =) Det känns faktiskt som att farfar försvann för längesedan. Det var bara hans kropp kvar.

Yliharju sa...

Hej Gummman. nu har jag länka till dej på min blog,, MISS U! PUSS

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline