2010-10-02
Gårdagen började med väckning alldeles för tidigt om jag får säga min mening, vi skulle nämligen befinna oss inne på USÖ kl 8, för att lämna nytt urinprov samt att de ville ta nytt blodtryck. Vi fick komma in jätte fort när vi väl anmält oss, blodtrycket var 160/90 och jag hade fortfarande +1 i urinet. Det gjordes även ett ctg på lilla plutten och det var så fint så :). Sedan började den långa långa väntan igen, efter en timma hade Daniel tröttnat och blev grinig och ville hem :p. Vid 10.30 fick vi veta att doktorn ville ha ett blodprov innan hon träffade oss, jaha det kanske de kunde ha sagt lite tidigare? Efter att det var taget fick vi vänta ytterligare en timma innan det var våran tur att träffa läkaren, denna gången fick vi äntligen träffa en vettig läkare och inte en som behövde tolkhjälp från sin elev eller en som nyss såg ut att ha blivit färdig läkare och där jag som patient fick läsa min journal istället för att han kunde ha läst på lite innan. Denna läkare talade om att trycket är ju lite för högt, men vi avvaktar med blodtryckssänkande medicin då det inte är jätte högt. Ska på återbesök på förlossningen imorgon för att göra om samma procedur igen samt en gynundersökning och hon talade om eventuell igångsättning om det fortfarande såg likadant ut, men förhoppningsvis skulle jag komma igång av mig själv sa hon vilket jag mycket hellre vill jag med. Efter att ha pratat med läkaren fick vi åka hem, och denna gång spenderade vi "bara" 3.5 timma på USÖ, det tar sig ;).

Hemma fixade vi lite mat innan det var dags för Daniel att åka och jobba. Jag spenderade eftermiddaggen med min kära vän Sandra, hon var och gaddade sig och jäklar vad sugen jag blev. Så det blir ju självklart att ge sig iväg så fort plutt har kommit och jag känner mig okej :).. Sandras tatuering blev jätte fin och jag fick henne till och med att göra två rosa stjärnor, LYCKA! :). Sedan skjutsade hon hem mig så jag fick vila lite medans hon höll på i stallet, sedan vid 19 tog jag bilen och for till Hallsberg för att spendera kvällen med henne och Niclas samt Idol :). Blev så glad över att Geir gick vidare, det visar att gamla också kan ha drömmar :).

Idag ska vi bege oss till Laxå, pappa ska lära Daniel att byta bromsklossar så att han kan det sen :). Skulle även bli bjudna på lite mat :).

Nej nu ska jag ta och göra mig iordning!

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline