2010-10-25
Oj vad vi har kalasat nu :). I tre dagar firade vi lilla Ella :). Igår var dock det stora släktkalaset/namncermonin :). Jätte trevligt var det, och Ella var söt som en prinsessa i sin klänning! Det bjöds på gott fika, tyvärr så hann vi inte smaka på tårtan eller pajen som Johan bakat men jag tror nog att det var gott det med :). Ella fick massor av fina presenter :). William han sov mest hela tiden, men innerst inne så sjöng han högt för sin kusin :).

Vi fick tyvärr lämna kalaset tidigare än vad det var tänkt. William har haft besvär med sin mage sedan i fredags, han ligger och klämmer och klämmer men ändå kommer det inget bajs. Samtidigt som han klämmer så gråter han för att det gör så ont. Vi har bytit ut mat och gett droppar utan resultat. Igår innan kalaset sprang jag in på Apoteket för att köpa andra droppar och då pratade jag med hon som arbetade där, hon tyckte att det lät himla konstigt och sa till mig att lyssna på hans mage för se om jag kunde höra tarmarn när de jobbade. Så under kalaset så lyssnade både jag, Daniel, Maria och Marta men ingen av oss hörde något. Då ringde jag till
sjukvårdsupplysningen och efter att ha pratat med dem så kom vi fram till att vi skulle åka in till akuten med våran lilla skrutt. Efter att ha väntat i en timma fick vi träffa en läkare som lyssnade, klämde och kände och konstaterade at våran lilla son är frisk. Dock var han lite förstoppad så han sa åt oss att köpa Laktulos och blanda det i ersättningen för att underlätta bajsningen. Så det har vi gjort nu och man märker på William att han mår mycket bättre nu, dock bajsar han nästan hela tiden så vi ska sänka dosen lite. Han fick lite ont i magen nu ikväll igen, men till slut fick jag honom att somna.

Idag skulle mamma ha kommit hit, men hon ringde när hon slutade och talade om att ett barn på hennes jobb fått gå hem med maginfluensa vilket gjorde att hon blev portad härifrån, jag vill inte ha skiten och jag vill framförallt inte att William ska få det. Istället fick vi besök av Sandra och Niclas nu ikväll och det var jätte trevligt :). En promenad i det härliga vädret har vi också hunnit med :).

Imorgon är det dags för BVC igen, då får vi se om skrutten har växt något sen sist. De vägde honom igår på akuten så vi vet att han har gått upp i vikt i allafall :).

Nej nu ska jag kika på tv!

Ha det så bra!

2 kommentarer:

hanna sa...

Vår lilleman hade ju också lite problem med förstoppning efter att vi började ge ersättning. Vad ger ni för ersättning? Semper har en som är speciellt framtagen för matsmältningsbesvär och den gör susen här hemma. Semper Lemolac heter den i alla fall =)

hanna sa...

Nej det skär verkligen i hjärtat när de små liven har ont... Det tog ett tag innan det släppte här, men när det släppte då jääklar släppte det också ;) haha! Det är ju så svårt med er lilleman då han är så mycket mindre än vad Vincent var när han var förstoppad. Vi kunde ju köra med katrinplommonpuré och grejjer också.

Hoppas verkligen det ger med sig snart! Man vet ju själv hur hemskt det är att ha ont i magen... Ta hand om er!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline