2010-10-26
Idag är våran lilla plutt 19 dagar, men det känns som om han varit här hos oss jämt! :). Idag stod det besök på BVC i våran almenacka, det gick jätte bra! Sköterskan tyckte att det var så roligt att han var så vaken och med, de brukar bara sova de här första veckorna sa hon. Men inte våran lilla kille, jag är glad om jag kan få honom att sova någon gång under dagen :). Han växer i allafall så att det knakar, nu är han 53 cm lång, väger 3580 g och har ett huvudomfång på 37,8 cm. Förra gången vi var där, för 6 dagar sedan, vägde han 3340 g, var 52 cm lång och hade ett huvudomfång på 37 cm. Man kan säga att det går framåt :)..

Efter bvc åkte vi bort till PG:s och köpte vaggfötter till sängen, han tycker ju om när det rör sig då somnar han lättare så jag hoppas att dessa fötter ska hjälpa till lite på dagtid :). Sedan åkte vi till djuraffären för att köpa kattmat, de ska ju också äta de små liven :). Vi var även i behov av enn rullgardin till fönstret på balkongdörren i vardagsrummet så en tur till IKEA blev det också, där passade vi även på att äta deras goda köttbullar samt cheeseckae med jordgubbar på :).. I kassakön på väg ut tyckte jag att jag skymtade lilla Ella i en vagn och så rätt jag hade för Maria stod och scannade in varor för att betala :). Även Jennie och lilla Melvin var med, så vi samtalade lite med dem innan vi for hem igen :). Väl hemma var skrutten panikhungrig så det var bara att skynda sig att fixa mat åt honom :). Sedan kom pappa hit med en tavla som han sålde på auktionen i lördags, en lastbilschaufför ska hämta den imorgon för att transportera ner den till Malmö åt han som köpte den. Han hade också med sig ett paket med blöjor samt två par fina byxor som han hade köpt helt själv åt William, han är så rar min pappa :). Jag har tvättat upp byxorna nu så jag hoppas att de är torra tills imorgon :).

Nu sitter vi och ser på tv, lillen har somnat, men han åt ju som sagt jätte tidigt så måste nog väcka på honom sedan så han får i sig lite mat.

Nej ni ska jag fixa lite här!

Ha det så bra!

1 kommentarer:

Amanda sa...

Tack så mycket! Nelia hade en riktigt fin dag! :) Hoppas att allt är bra med er! Kramar

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline