2010-10-03
Nej det blidde ingen bebis idag heller.. Åkte in till USÖ så vi var där kl 10, fick komma till ett rum på en gång på förlossningen där jag kopplades upp på ctg efter att ha kissat i en mugg.. Fortfarande protein i urinet, blodtrycket låg idag på 140/100 så övertrycket har ju sjunkit medans undertrycket höjts. Ctg:t såg kanon bra, sedan hände det något från att gå från mellan 140-150 slag så var hjärtslagen helt plötsligt nere på 20, sedan blev det streck, innan de gick upp igen. Larmade på barnmorskan som kom på en gång, hon lugnade oss och sa att bebis flyttat på sig (vilket jag också kände) och antagligen klämt åt navelsträngen. Efter det flöt hjärtljuden på bra igen :). Fick träffa pojkdoktorn som pratade lite med oss, men skulle rådfråga sin kollega om hur de skulle göra med mig. Efter det kom barnmorskan tillbaka och skulle ta blodprover. När detta var gjort kopplades ctg:t bort och vi fick sätta oss i tv-rummet och ta lite fika samt titta på tv. Efter någon timma kom barnmorskan tillbaka och sa att allt såg så pass bra ut att vi fick åka hem men att vi ska tillbaka för nya prover på spec mödravården på tisdag. Det blir ett himla farande fram och tillbaka och just nu vill jag bara ha våran lilla plutt här, men han verkar ha det himla bra i magen :p.

På väg hem från USÖ stannade vi på Marieberg så Daniel fick köpa sig nya mjukisbrallor han kan ha under förlossningen. Folk blir verkligen tokiga så fort det står rea någonstans :p.. Gick även upp till H&M och köpte en liten nallebjörns overall till plutten, tänkte att den blir smidigare att ha i bilen än åkpåseoverallen, tog den i storlek 56 då vi har en annan overall i större storlek när det blir lite kallare ute. Sedan åkte vi till Skogsvägen för att uppdatera Kenth och Berit om hur det låg till, de är ju inte lika insatta som min mamma som ringer VARJE dag och frågar hur det är :p.

Nu ikväll har vi ätit pizza och det var riktigt gott :). Höll på att dö inne på Mona Lisa, kom in en pappa med sina två döttrar den ena var säkert inte äldre än 6 och den andra typ 8 år, den yngsta säger till pappan "Hon har sin iphone" och han bara "vill du ha din med?" så gick han och hämtade den ute i bilen. Jag menar kom igen, så liten och har redan en iphone, vart är världen på väg? :p. Fast tydligen hade de en jäkla dyr Merca enligt Daniel så de hade ju säkert råd men ändå :p.. Sjukt var det :)..

Igår tvättade vi min bil, höll fasen på nere i garaget från 17 till 21.30. Vi köpte ju ett speciellt vax för svarta bilar när vi var på Mekonomen sist och Daniel ville testa det på min bil innan han kör det på sin. Hellskotta vilket jobb det var men resultatet blev hur bra som helst, bilen se ju nästan ny ut :).. Synd bara att den kommer att stå i garaget nu och samla damm, om jag inte ska någonstans vill säga ;). Jag hjälpte också till ihopp om att förlossningen skulle starta, men nej då det hände inget mer än att jag fick lite ont i ryggen :p.

Nu ska jag kika lite på tv, sedan ta natt för jag är jätte trött idag!

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Livet Enligt Emma sa...

fattar inte hur man tänker när man ger sina barn såna dyra grejjor när de e så små.. fan hände me nallar o barbies? :P

Fröken Becca sa...

Grattis till er lilla son! :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline