2010-10-17
Idag har vi spenderat dagen i Laxå där vi hälsade på hemma hos mamma och pappa :).. Pappa hjälpte Daniel att byta bromsklossar på hans bil medan jag och William mös inomhus tillsammans med mamma :). På eftermiddagen så kom farmor, min farbror Kjell och faster Monica samt min kusin Jenny dit för att titta på vårat lilla underverk. Han fick jätte fina presenter av dem, massor av kläder som jag ska tvätta upp så att han hinner använda dem :). Han fick också ett stort paket blöjor samt våtservetter som kommer att komma väl till pass :). Min mormor och morfar kommer om två veckor och hälsar på honom men vi fick redan idag en present från dem, en Spöket Laban babysitter som lillkillen uppskattade jätte mycket :).. Det har varit en riktigt trevlig dag idag faktiskt :).

Imorse var det dock inte lika skoj då skrutten beslutade sig för att kräka ner både sig själv och mig, samt mattan här i vardagsrummet, så då och då kommer det en svag lukt av kräks trots att vi rengjort mattan. Inte så mysigt men det hör ju till när man är småbarns förälder :). Imorgon får det bli premiär bad på honom för han luktar också lite kräks, då får vi se hur det går, det är ju inte populärt att ligga naken på skötbordet direkt ;)..

Jag fick även bädda om hans säng två gånger igår kväll då han kissade så det blev blött i hela sängen och jag får väl ta på mig skulden till det hela som inte såg till att pillesnoppen låg där den skulle :).

Nu sitter jag och älsklingen och tittar på film medans våran lille kille ligger totalt däckad i sin säng, han har inte sovit på hela dagen mer än i bilen och blev nog riktigt trött av att träffa allt folk så nu får vi se när han vaknar och är hungrig nästa gång :).

Till veckan så ska vi till BVC för att väga och mäta, så då får vi se om han har gått upp ytterligare i vikt. Sedan ska vi på kalas hos Ella på både fredag och söndag :).

Nej nu ska jag titta på filmen.

Ha det så bra!

2 kommentarer:

undrande sa...

ville du inte uppleva saker på egen hand först innan du skaffade barn vid 24?

Undrande sa...

mer saker på egen hand skall det stå med vänlig hälsning undrande

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline